Amerikanska Muskelbilar

Startat av fontheking5, 12 mars 2009, 15:58:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



    Chrysler

   

    //Niclas

fontheking5

Nja Chrysler Le Baron är väl ingen äkta Muskelbil men bilden får godkänt tack vare Mustangen i bakgrunden .  ;)

fontheking5

Plymouth Road Runner 440-6-Pack 1971

Niclas Rosenius

Citat från: fontheking5 skrivet 23 november 2009, 15:45:18 PM
Nja Chrysler Le Baron är väl ingen äkta Muskelbil men bilden får godkänt tack vare Mustangen i bakgrunden .  ;)

   Det kan jagväl hålla med om, här är en bättre bild på Mustangen  ;D

   Ford Mustang GT 2001

   

   //Niclas

   

Niclas Rosenius



   Tar och visar ytterligare en Ford Mustang GT nu från 2005.

   

    //Niclas

Niclas Rosenius



   Pontiac Firebird 1968

   

    //Niclas

Mölle-Mats

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 17 september 2009, 08:54:35 AM

   Cadillac av okänd modell

   
 
    //Niclas
En Cadillac av 1959 års modell handlar det om här, gissar att någon "karossmakare" utfört ombyggnaden till limousine. Bilen är ju dessutom försedd med gamla finska regskyltar, så vem vet - det kanske ursprungligen rent av var Herra Tassavallan Presidentti Urho Kekkonen som färdades i dess baksäte!?!  :D

Men det är väl inte vad jag definierar som "amerikansk muskelbil" - de byggdes väl huvudsakligen kring skiftet 60/70-talen inna oljekrisen slog till!

Den här Ford Galaxien, som jag hittade på Sofiero Classic 2003, var väl egentligen inte heller en muskelbil från början enligt mina definitioner (den är väl ett par-tre år för tidig för det, årsmodellen borde väl vara -64 tror jag) - men i nuvarande utförande ser den oerhört potent ut:








fkj750-2

det finns en go hemi bil och det är en desoto fireflite 56:a

bm1113

Hej kul att se alla fina bilar ;) här kommer ett bildspel som jag gjorde från en träff i Luleå isommras ;)
http://www.youtube.com/watch?v=sK5AXYT6lD0

Niclas Rosenius



     Pontiac Le Mans 1967


     

    //Niclas


fontheking5

Pontiac Firebird Trans AM GTA . Tagen genom ett fönster. Enda chansen att få en bild på den .

fontheking5

Inte alltid man får chansen att se en Dodge Challenger SRT8 live . Men en annons i gårdagens tidning öppnade möjligheten.  ;D





fontheking5

2 stycken Ford Mustang GT Convertible på 5 minuter är inte illa .




the0fiskis

#89
en liten sudig bild på en muskel bild p.g.a att bilen körde nog bara lite över hastigheten begränsningen  :P