Väldigt Snygg Corvette

Startat av fontheking5, 28 februari 2009, 16:41:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Så här ser en Corvette C5 Cabriolet ut i original utförande .

Jacob

Hittade denna snygga Corvette i Stockholm.



//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Stina

Corvetten är en både prisvärd och kul leksak, tyvärr har den en stor brist. Det finns inte utrymme för en fullvuxen man i den.
Lyckligtvis finns det alternativ som både har prestanda i samma klass och dessutom plats för en svensk.






Och så den biten som de flesta ser!




Stina.

fontheking5

Ja Chargern är trevlig också, tyvärr så ser den lite för tam ut tycker jag . Däremot gillar jag verkligen nya Challenger , det är en en riktig muskelbil det . Detta är Dodge bilar för alla som inte är insatta i USA bilar .

Fidde

Citat från: fontheking5 skrivet 01 mars 2009, 20:54:21 PM
Så länge det handlar om Corvette C5 .

http://www.youtube.com/watch?v=Z4PglbkiPVw

c5-r






Den sjöng ju vackert, även med mina dåliga datorhögtalare

Stina

Citat från: fontheking5 skrivet 12 mars 2009, 15:53:17 PM
Ja Chargern är trevlig också, tyvärr så ser den lite för tam ut tycker jag . Däremot gillar jag verkligen nya Challenger , det är en en riktig muskelbil det . Detta är Dodge bilar för alla som inte är insatta i USA bilar .

Jo Challengern är ju inte helt fel, men jag vill gärna ha fyra dörrar. I grunden är det ju samma bil. Det återstår att se hur det går med den här sortens leksaker.

Stina.

fontheking5

Corvette C6 Convertible jag fotade på Nostalgia Festival 2008 i Ronneby

fontheking5

Corvette C1 . Första Corvette modellen som kom ut 1953 , detta är nog en 54 . Mitt kort .

fontheking5

Corvette C1 , som den såg ut dom senare åren .

fontheking5

Corvette C2 som kom 1963 . För första gången fanns även Corvetten som Coupe .

fontheking5


fontheking5


fontheking5

Corvette C5 som kom 1997 . Nya"re" tider med Hel Aluminium motor bland annat . Och gott ljud

fontheking5

Corvette C6 som lanserades 2005 .

Senare kom även Z06 modellen med 512 Hk , nu har även en ny ZR-1 kommit , får se om den lyckas komma förbi kameran någon gång , man kan ju alltid hoppas . Här är i alla fall Z06 an .

Så var vår historielektion med Corvette Slut

RoTe