Huvudmeny

SV: Kameror

Startat av Möllers, 20 januari 2009, 23:34:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

#15
Har fott massor iderer nu ska kanske lämna in den på lagning se där på ska jag sälja den på blocket kanske.

truckdriver

Citat från: Sundås skrivet 21 januari 2009, 16:16:10 PM
Gick sönder för att du stoppade i kortet fel? Hmm. Det där låter inte riktigt rimligt. Måste väl gå att lämna in den isåfall?


Ja hur lyckas man med det? Är det inte "spår" på alla minneskort för att man inte ska lyckas med att sätta det fel?

tobias-säffle2000

jag undrar: är det inte skit svårt att köra tråd buss?

Möllers

Vet inte idag ska jag kanske lämmna in kameria på Expert se mycket det kostar byta ut det med kort diftet.

Jan

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 23 januari 2009, 01:37:19 AM
jag undrar: är det inte skit svårt att köra tråd buss?

Det är inte svårare att köra än likvärdig dieselbuss. Det finns dock några saker man måste tänka på.
I branschen 37 år

Möllers

Mmm man får inte köra vart som helt då man kör trådbussen då blir det en stor risk dom kör fel gata typ men det har väl aldrig hänt väl  ???

tobias-säffle2000

ja det är exkat det jag menar i fall man kör fel och då går det ju inte så bra ;)

Möllers

#22
Nu var jag på Expert dom sa det kostar 3000 tusen plus frakt 700kr lämna den på lagning där går min gräns så ska jag slänga den sen jag ska till mormor vid 1600  :-\

Skalman

> Nu var jag på Expert dom sa det kostar 3000 tusen plus frakt 700kr

Tråkigt! Men det låter mycket! Vad är det som har hänt då, lite mer i detalj? Du råkade
sätta i kortet fel? "Fel" på vilket sätt? Brukar ju vara svårt att t ex vända det åt fel håll
eftersom det brukar vara nån typ av spår eller annan styrning som ska hjälpa
till? Vad blev skadat på kameran?

Viktor

Jag har en Nikon D40 som fungerar riktigt bra. Har haft den lite över 1 månad nu så jag är nöjd med den

Möllers

#25
Okey men nu span jag på en D80 är lite dyrare med  ::)
Har du bilder ifrån den då skulle vara intersant att se.
Du kan visa några här om du vill jo tycker lite svårt att välja vilken nikon jag ska ha vill ha en super bra nikon men D80 ligger nog nr 1 på listan tror jag.
Men det blir D60in jag köper nog inget fel på den tror jag inte.

Jan

Bara en enkel fråga. Ämnet började med landskrona och har blivit om kameror vad har detta med bussar att göra?
I branschen 37 år

Jay Carlsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 februari 2009, 18:46:17 PM
Okey men nu span jag på en D80 är lite dyrare med  ::)
Har du bilder ifrån den då skulle vara intersant att se.
Du kan visa några här om du vill jo tycker lite svårt att välja vilken nikon jag ska ha vill ha en super bra nikon men D80 ligger nog nr 1 på listan tror jag.
Men det blir D60in jag köper nog inget fel på den tror jag inte.

Varför inte fortsätta med Canons kameror? Det är ett bra märke och du har ju redan några objektiv.

Citat från: Jan skrivet 03 februari 2009, 19:00:31 PM
Bara en enkel fråga. Ämnet började med landskrona och har blivit om kameror vad har detta med bussar att göra?

Kameror används för att fota bussar. Mattias fotograferar bussar i Landskrona. Kan det bli mer klart än så?  ;D

Möllers

Mmm nu har jag beställning på gång blev Nikon D60 kostar 4600kr jag vill testa nåt nytt varför inte har haft Canon i 3 år nu.
Jo har min Canon 400D kvar med ska bara lämmna in den på lagning till våren så kan jag fota med den ochså.
Lönt att starta en ny tråd pallar inte  :P

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 februari 2009, 19:50:12 PM
Mmm nu har jag beställning på gång blev Nikon D60 kostar 4600kr jag vill testa nåt nytt varför inte har haft Canon i 3 år nu.
Jo har min Canon 400D kvar med ska bara lämmna in den på lagning till våren så kan jag fota med den ochså.
Lönt att starta en ny tråd pallar inte  :P

Men att gå från 400:an till D60 är ett nedköp!!!! - du måste nämligen köpa autofokuserande objektiv till D60:n - kör du Tamron eller Sigma är de dyrare än de "vanliga" som finns till Nikon/Canon, du vinner absolut inget att gå till D60:n!