Huvudmeny

Bilmupperi 1.0

Startat av Bussmicke, 30 januari 2009, 22:40:04 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Tro Ingalunda detta är en vana, ett högst tillfälligt Undantag.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Oj... Vilken kämpe!
Alltid lika spännande att få se dylika som bruksfordon. Det händer någon enstaka gång att man får se en duett i brukstrafik med. :)

Jobergg

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2009, 22:40:04 PM
Tro Ingalunda detta är en vana, ett högst tillfälligt Undantag.

Det där är väl inte direkt nån ovanlig syn utom just i storstäderna för där tycker jag det råder en viss brist på äldre bilar.
Här ute på landet ser man "gammelbilar" dagligen som används som bruksbilar, senast i helgen mötte jag en Duett med släpvagn full med ved, tyvärr hann jag inte få upp kameran men här är en annan duett med släp istället som jag såg lite tidigare.
Jag kan nästan göra listan hur lång som helst med äldre bilar som syns dagligen och de flesta har fastnat i kameran dessutom.

Svemicke

Men det här var inget dumt inslag. Just bilder på liknande pärlor är ju alltid uppskattat.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Bussmicke

Citat från: Svemicke skrivet 30 januari 2009, 23:36:02 PM
Men det här var inget dumt inslag. Just bilder på liknande pärlor är ju alltid uppskattat.

Kul du tycker det. Jag är själv inte särskilt intresserad av bilar men ibland kan man inte låta bli ta en bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter C


Härligt med gamla Volvos, robusta byggen!

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2009, 22:40:04 PM
Tro Ingalunda detta är en vana, ett högst tillfälligt Undantag.
****
Vad synd! Gamla bilar är också trevliga  :D
Vilken tur ändå, att du gjorde ett "tillfälligt undantag"   ;)

Amazonbilden gillar jag  :)

HJP

Svemicke

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2009, 00:07:18 AM
Kul du tycker det. Jag är själv inte särskilt intresserad av bilar men ibland kan man inte låta bli ta en bild.
Inte jag heller. Numera ser de flesta bilar likadana ut oavsett fabrikör, men sådana här guldkorn är alltid trevliga.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

fontheking5

Några gamla amerikanare jag såg när jag åkte i genom en by på landet förra veckan .
Ford Mustang och en gammal Cheva av okänd modell

Den här bilen är en Ford Thames Transit från 60 talet


fontheking5

#9
[Det där är väl inte direkt nån ovanlig syn utom just i storstäderna för där tycker jag det råder en viss brist på äldre bilar.
Här ute på landet ser man "gammelbilar" dagligen som används som bruksbilar, senast i helgen mötte jag en Duett med släpvagn full med ved, tyvärr hann jag inte få upp kameran men här är en annan duett med släp istället som jag såg lite tidigare.
Jag kan nästan göra listan hur lång som helst med äldre bilar som syns dagligen och de flesta har fastnat i kameran dessutom.]


Ja jag ser också många sådana bilar när jag är ute och åker , tyvärr hinner man inte fota alla . Där jag fotade Mustangen och Chevan stod där ett antal gamla amerikanare på bakgårdarna såg jag . Kul att se dom . Ska se om jag hittar fler sådana här bilar . Trevliga bilder från er alla 

Möllers

Har själv fotat lite bilar från förra året vet ni har sätt dom innan men visar några igen på denna tråd  :)








fontheking5

Var det inför Thulin-Träffen du tog dom bilderna, Möller ?

Möllers

Vet inte dom stog vid museumet den dagen jag har fler bilar på bild än dom.
Sen skulle dom till slottet i Landskrona vad jag visste då.

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 09 februari 2009, 20:45:12 PM
Vet inte dom stog vid museumet den dagen jag har fler bilar på bild än dom.
Sen skulle dom till slottet i Landskrona vad jag visste då.
Ja då var det nog Thulin-Träffen , den var nog dagen efter . Jag var där , det var verkligen varmt där .

Möllers

Okey jo jag skulle fota dom vid slotten med det kostade komma in där så jag skett i det.
Detta året ska jag in där fota har jag tänkt.
Finns fler bilar på denna sidan om du vill kolla  :)
Denna är rätt så snygg bil  ;D



http://s176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/Cars/