Angående gamla trådar

Startat av Svemicke, 24 januari 2009, 14:03:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svemicke

Staffan Sävenfjord skrev ett inlägg angående gamla trådar här.

Jag kom att tänka på ifall det inte vore en idé att inaktivera gamla trådar. Att de ligger kvar för dem som vill läsa, men att det inte går att replikera på dem om man nu vill undvika att folk verkar okunniga.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Patrik

Alltså låsa trådarna.
Jag tycker det är bra om det går att låsa flera på samma gång, annars blir det ett j***a jobb för administratörerna.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Patrik skrivet 24 januari 2009, 14:14:51 PM
Alltså låsa trådarna.
Jag tycker det är bra om det går att låsa flera på samma gång, annars blir det ett j***a jobb för administratörerna.

Det är klart att det går att gå in och låsa trådarna manuellt men det går inte att göra det automatiskt. Och en sådan funktion verkar inte finnas i det här forumet. Åtminstone har inte jag hittat den. Däremot fanns den i Parsimony.
Att låsa en tråd manuellt tar någon halvminut per tråd. Så stort har inte problemet varit med att någon letar upp och svarar på gamla trådar, men vi har haft några sådana fall på sistone. Mitt inlägg om gamla trådar var mest föranlett av att förklara varför vissa sådana inlägg blivit kvastade.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Jag vill Inte att Naturbildstråden låses om ½ årsgränsen passeras

Tack och lov var det ingen fara denna gång. Det kan ju gå perioder utan att en bild tas och sedan tas mssor och man vill lägga upp.
Då är det bra men En tråd för detta ändamål.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 02 februari 2009, 18:15:07 PM
Jag vill Inte att Naturbildstråden låses om ½ årsgränsen passeras

Hehe, det är ju bara att lägga in en bild så är det problemet löst.

Bussmicke

Förvisso men man kan ju inte komma ihåg alla trådar man startat och jag tycker det är bra en en tråd där allt samlas eller mycket iaf.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 02 februari 2009, 18:17:51 PM
Förvisso men man kan ju inte komma ihåg alla trådar man startat och jag tycker det är bra en en tråd där allt samlas eller mycket iaf.

Men har man ingen ork att ta en ny naturbild eller bara visa en man tagit för länge sen en gång per halvår så kanske tråden inte riktigt är vad den personen behöver.

Trådar med enbart diskussioner är mer låsbara isåfall eftersom där kan åsikterna ta slut ganska fort.