Huvudmeny

Personbilstråd

Startat av KRNI, 18 juli 2007, 17:09:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KRNI

I väntan på en personbilstavla här på BUSSnack så blir det till att visa upp lite personbilar här under "Ordet är fritt"!

Vi börjar väl...


Volvo V70 -05 vid Hajstorp 2007-07-15

I mitt tyckte en alldeles underbart snygg och praktisk bil! :)
/KRNI

KRNI

Vi tar nästa...


Plymouth Road Runner -74 i Enskede 2006-08-19

/KRNI

Milan

Streetbilar ska're va!




//Milan

Milan

#3
Vi går väl vidare till nästa..
Vanligtvis hatar jag SAAB bilar, jag tycker dem är tråkiga och likadana allihopa. Men eftersom denna är stylad går det an.
Och nej, jag vet inte vad det är för buss som skymtar i bakgrunden!

Simon Bertilsson

Citat från: Milan skrivet 18 juli 2007, 18:26:41 PM
Vi går väl vidare till nästa..
Vanligtvis hatar jag SAAB bilar, jag tycker dem är tråkiga och likadana allihopa. Men eftersom denna är stylad går det an.
Och nej, jag vet inte vad det är för buss som skymtar i bakgrunden!

Hum... Själv är jag av motsatt uppfattning. Alltså tycker mycket om Saab, men tycker styling oftast förstör...  ::)
Ett stilrent kjolpaket med tillhörande bakspoiler kan dock vara rätt läckert.

Nico

Nej, ska det vara bilar så ska det vara riktiga bilar... dvs. sådana från Tyskland och helst då från München, Stuttgart eller Ingolstadt. :D 


Vad gäller Volvo V70 så är det för all del en schysst bil, men personligen (efter att ha kört bägge varianterna långt i yrkesmässig trafik) så föredrar jag den äldre varianten. Dels tycker jag faktiskt att jag sitter bättre då kupén är mera öppen och dels så är A-stolparna onödigt störande och stora/breda på den nyare varianten. Får väl se hur det blir med den allra nyaste som ju istället bygger på S80-platta. BTW... Saab, vad är det?!  :o
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

#6
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 juli 2007, 21:32:03 PM
Hum... Själv är jag av motsatt uppfattning. Alltså tycker mycket om Saab, men tycker styling oftast förstör...  ::)
Ett stilrent kjolpaket med tillhörande bakspoiler kan dock vara rätt läckert.

Själv kör jag (haha) på detta tema: "Inga dekaler, ingen styling, inga spoilers, inga vingar. Bara sånt som inte syns, nämligen 210 turbohästar och sportavgassystem"
Min favoritbil är dock första modellen av Saab 9-5 kombi. Silverfärgad ska den vara, ha rails, dragkrok, lastgaller och 2.0T-motorn... eller kanske dieseln.

//V - kör idag en svart chippad Saab 9000 T16 2.0 -90 (med rostig förardörr)

Nico


Citat från: Verspieder skrivet 18 juli 2007, 22:18:41 PMMin favoritbil är dock första modellen av Saab 9-5 kombi. Silverfärgad ska den vara, ha rails, dragkrok, lastgaller och 2.0T-motorn... eller kanske dieseln.

Uh, Erik! Om det är den med Opels dieselspis du menar så glöm den. Maken till trött bil får du leta efter. Körde en hel del åt en åkare som hade ett par sådana bilar och hade det inte varit för det att jag redan är flintis så hade jag nog istället blivit gråhårig.  ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Simon Bertilsson

Citat från: Nico skrivet 18 juli 2007, 22:36:59 PM
Uh, Erik! Om det är den med Opels dieselspis du menar så glöm den. Maken till trött bil får du leta efter. Körde en hel del åt en åkare som hade ett par sådana bilar och hade det inte varit för det att jag redan är flintis så hade jag nog istället blivit gråhårig.  ;D  ;)

Diesel? Nä, det ska man ha i lastbilar, tåg och traktorer. Riktiga bilar går på bensin eller etanol.  ;)

KRNI

Ska vi ta och fortsätta med lite bilder då... :-\


Ford Focus -04 och Studebaker Standard DIC -34 vid Torsång 2005-08-21.

/KRNI

Nico


Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 juli 2007, 22:41:35 PM
Diesel? Nä, det ska man ha i lastbilar, tåg och traktorer. Riktiga bilar går på bensin eller etanol.  ;)

Tss, tss, sickna fördomar....  ;)

Dieselspisarna som Volvo sätter in i sina PV är inte dåliga. Vill man känna mera skjuts så kan man dock testa t.ex. en Mercedes E 320 CDI, apropå det här med 'riktiga' bilar.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico


Citat från: KRNI skrivet 18 juli 2007, 22:46:46 PM
Ska vi ta och fortsätta med lite bilder då... :-\

Fler bilder var det...

Kan inte erbjuda något med samma fina glans. Istället tar vi med en bild på ett renoveringsobjekt. Plus i kanten till den som kan lista ut fabrikat och årsmodell.  :o  ;D




Sedan har vi ju Autobahns stora dilemma, dvs. en klassisk 'stau' som vid detta tillfälle inträffade strax söder öm Nürnberg. Fri fart är sällan något problem när man inte kan göra mer än 5-10 km/h. Även här ett plus till den som utifrån det lilla som syns kan lista ut märke och modell.  :-X  8)



»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Christer K

Det är en FIAT tror modellen heter 500 och har raggardörrar eller självmordsdörrar. Olika utryck över allt för dessa. Årmodell gissar på runt 1962 eller 1963. Och den röda bilen är en av ovanligare slaget kan man gissa på torkare som går omlott är väl bara Merca som har eller kan det finnas fler med denna lösning. MItt svar på den röda blir Mercedes.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Fiat 600 är det väl? Eller någon spansk eller annan licensbyggd kopia.
Nä..tacka vet jag Mopar! Åker Dodge Challenger -71 och Durango -01.
/Björn