Huvudmeny

Woltersdorfbanan

Startat av Bussmicke, 30 december 2008, 04:19:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Då kanske man kan sporra på Anders reslust när vagnarna fått nytt skyltskåp..
Tyvärr inga släpvagnar i trafik vid vårt besök







Här bakom ses en släpvagn som tyvärr inte var ute i trafik, hade varit kul att få åka annars.




Från Berliner Platz åkte vi vagnen sista biten, en extravagn som bara gick delsträcka.


Drygt 1 ½ år sebare var vi förbi igen..

2 Skräpbilder (halva vagnen i skugga) på vagn 27




//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2008, 04:19:04 AM



Undra vad som är äldst på bilden ??   jag eller vagnen ?    Fast de kan ja ju ta reda på, åldern på vagnen har ja ju inte i huvet just nu.

Apropå Anders och resor, så kanske man skulle föreslå att han också reser till den här platsen, vid liknade tillfälle som jag den gången.
Fast de här är ju en av dom vanligaste platserna på våra resor, i allafall mina resor, 2 ggr på dom här bilderna, tror det var minns lika många innan.

Gott Nytt föresten......   från en som är på nummer 53 nu    ;)
;-)

Peter C


Micke, var ligger denna by/stad Woltersdorf?

Bengt Jönsson

Underbart!  :D :D ;D

Sedan måste man dock fråga sig hur länge sådana här små rara blommor i trafiken får vara kvar?

/B

Bussmicke

Citat från: Peter C skrivet 30 december 2008, 19:04:27 PM
Micke, var ligger denna by/stad Woltersdorf?

Utanför Berlin, man tar S3? mot Ecker tror jag det heter.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2008, 21:47:45 PM
Utanför Berlin, man tar S3? mot Ecker tror jag det heter.

Stämmer, man går av i Rahnsdorf och byter där till denna linje.
Dock bör man även besöka Schöneiche - Rüdersdorf (linje 88), som utgår från stationen Fredrichshagen, även den på S3.
Är man ändå igång i sdelar av Berlin-området, så besöker man också Strausberg (linje 89), som nås med S5 till station Strausberg.
Alla dessa tre linjer är mycket diggabla och sevärda !!

Några bilder från Strausberg finns här http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/Straussberg/index.html
;-)