Växjö stadstrafik & region(Många bilder normalstora)

Startat av Zella, 30 augusti 2008, 23:23:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Jag kör ett race och lägger ut samtliga bussbilder jag tog i fredags och lördags när jag var hemma  8).

Vad jag obseverade var att trafiken som kommer från city och ska upp mot Teleborg via teleborgsvägen runda strykgärnet via en rondell... och därmed en ny hållplats.
Och sen så är det fordonsförbud vid bussterminalen om man kommer från Domkyrkan och ska bort mot polishuset... he he i ren protest så strunta dom i den.
Sen såg jag att det står en kalmarblå servicelinjebuss inne på depån hos Veolia.
Och inne i stan såg jag en minibuss för serviceresor i skånes regiongula.
Jag kunde stått på flera platser och fått med alla linjer mellan 1-23

Ibland längtar man tillbaka  :)


































































Åke Berggren


Leif D

Citat från: Tomas Fransson skrivet 30 augusti 2008, 23:23:31 PM
(Många bilder normalstora)

Vet inte vad du har för uppfattning om normalstorlek, men ja tror de flesta tycker dina bilder är små.....
800x600 pixlar är ju normalt här.
Sen vet jag inte va du gjort med bilderna, skumma färger o grynigt ser de ut allafall, synd på så bra bilder annars.
;-)

Cyklisten

Jag har lite annorlunda uppfattning när det gäller färgerna, de ser härliga ut, den sista bilden känns så "HDR". jOch ag brukar inte lyckas med att få så fina moln och himmel på mina bilder. Med tanke på att bilderna ser intressanta ut så kunde du lägga upp dem i lite större format  ;)

Bussmicke

De flesta HDR-bilder man ser på nätet känns så överdrivna, sällan ser man riktiga lyckade HDR-bilder
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Jag tycker bilderna ser lite konstnärliga ut på ett intressant sätt.
Men om det skall vara rent dokumentära bilder är de kanske lite väl "överskärpta" och färgbehandlade.
//Jonas G (som själv har fått synpunkter på färgtoning och skärpning vid några tillfällen)

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.