Huvudmeny

Visa din bil!

Startat av Krille, 28 augusti 2008, 19:49:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Borde inte ett av huvudkraven för att skriva på Bussnack, vara att man inte är bilägare ???
Fast de löser man ju genom att låta sambon äga bilen iofs......
;-)

Kaxen

Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 00:09:35 AM
Borde inte ett av huvudkraven för att skriva på Bussnack, vara att man inte är bilägare ???
Fast de löser man ju genom att låta sambon äga bilen iofs......


Kan du ha en poäng i, men jag kommer inte till jobbet utan bil så jag måste få dispens från det kravet.  ;)

Blue

Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 00:09:35 AM
Borde inte ett av huvudkraven för att skriva på Bussnack, vara att man inte är bilägare ???
Fast de löser man ju genom att låta sambon äga bilen iofs......


Man bör inte ha fler bilar än bussar....  :)
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Leif D

Citat från: Kaxen skrivet 10 november 2008, 00:22:35 AM
Kan du ha en poäng i, men jag kommer inte till jobbet utan bil så jag måste få dispens från det kravet.  ;)

Du får väl det, bara de är rimliga fordon, för de flesta här verkar ju åka kring onödiga fordon mest. Stora vräkiga och bränsleslukade bilar är inget för kollektivtrafiketusiaster, tycker jag.....   
Men jobbar man i kollektivtrafiken måste man ju ta sig till jobbet även 03.15 t.ex. Då funkar vår Clio alldeles utmärkt. Annars blir det oftast promenad till stationen och tåget till Linköping.
;-)

Simon Bertilsson

Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 01:08:30 AM
Du får väl det, bara de är rimliga fordon, för de flesta här verkar ju åka kring onödiga fordon mest. Stora vräkiga och bränsleslukade bilar är inget för kollektivtrafiketusiaster, tycker jag.....   
Men jobbar man i kollektivtrafiken måste man ju ta sig till jobbet även 03.15 t.ex. Då funkar vår Clio alldeles utmärkt. Annars blir det oftast promenad till stationen och tåget till Linköping.

Bara för att man är kollektivtrafikentusiast behöver det ju inte innebära att man inte kör bil. Nu bor jag i Hörby, men innan dess bodde jag i Ludvigsborg och var tvungen att ta bilen till mitt jobb (första bussen gick för sent). Då vill man ju helst ha något någorlunda bekvämt och piggt att köra i, även om det inte behöver bli extremt. En Saab 9-3 är en bra kompromiss för min del. En säker hyffsat snål bil som är bekväm för en förare och en passagerare, och som kan ta tre passagerare till om det kniper.
Sen påbjuder min hobby mycket bilkörning. Det blir gärna en och annan fotorunda och de gångerna man kört upp till Småland för att plåta tåg börjar bli svåra att hålla räkning på. Göteborg, Östergötland och Närke har också besökts en hel del.

Henrik Palmqvist

#35
Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 01:08:30 AM
Du får väl det, bara de är rimliga fordon, för de flesta här verkar ju åka kring onödiga fordon mest. Stora vräkiga och bränsleslukade bilar är inget för kollektivtrafiketusiaster, tycker jag.....   
Men jobbar man i kollektivtrafiken måste man ju ta sig till jobbet även 03.15 t.ex. Då funkar vår Clio alldeles utmärkt. Annars blir det oftast promenad till stationen och tåget till Linköping.
Kan inte kalla mig kollektivtrafikentusiast direkt, men är intresserad av både lastbilar och främst turistbussar.   De flesta här verkar ju inte bara vara entusiaster, utan även chaufförer. 

Personbil är för många nödvändigt, har själv en alldeles för stor bil, om man ska se till vad jag har behov för, men det är ett av mina få fritidsintressen. Samt de få milen/år jag kör privat, vill jag åka bra och säker.  Det tycker jag inte att man gör inte i en Clio  ;) .

/ Henrik

Nupski

Klarar mig utmärkt med kollektivtrafik och taxi de gångerna jag skall någonstans. Bor mitt i en stad och kör mitt i en stad. Sen finns det inga parkeringsplatser där jag bor det fanns förr, tacka mp.

Ersa

Chiptrimmad 18-årig skönhet från Trollhättan. Den och dess 200 hk behåller jag som andrabil även om en ny inköps.


bussgrabben

En toblerone i bakgrunden ser jag. ;)

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 10 november 2008, 16:46:37 PM
En toblerone i bakgrunden ser jag. ;)

Bakom de röda trähusen på Ostkroken, ja! :)

Carl W

Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 00:09:35 AM
Borde inte ett av huvudkraven för att skriva på Bussnack, vara att man inte är bilägare ???
Fast de löser man ju genom att låta sambon äga bilen iofs......


Det blir till att avregistrera sig från Bussnack för en del buss- och lastbilschaffisar i så fall.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Leif D skrivet 10 november 2008, 00:09:35 AM
Borde inte ett av huvudkraven för att skriva på Bussnack, vara att man inte är bilägare ???
Fast de löser man ju genom att låta sambon äga bilen iofs......



Jag utgår från att du skämtar.

240 Cross

Hej.

Efter att ha åkt riktiga bakhjuldrivna Volvo hela livet köpte vi en V70 -99 förra vintern.

Riktigt nöjd med den.

Själv har jag fått överta min lillasysters Golf GTI 1800 -83.
Det som skulle vart varje 18 årings dröm för några år sedan är inte riktigt lika coolt när man är över 30 och ska köra barnen till skola och dagis.

Vad som är riktigt coolt är min andra bus bil.



Volvo S40 -99
Ombyggd till bakhjulsdrift och lite lätt vässad...


... 2998 cc och 338 Hk för att vara exakt.

Bussen i bakgrunden är en B58 Säffle 1972, ombyggd gammal postdilligens.

Mer info och bilder finns på : www.arnesson.biz
//Tomas

Leif D

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 10 november 2008, 07:36:16 AM
Kan inte kalla mig kollektivtrafikentusiast direkt, men är intresserad av både lastbilar och främst turistbussar.   De flesta här verkar ju inte bara vara entusiaster, utan även chaufförer. 

Personbil är för många nödvändigt, har själv en alldeles för stor bil, om man ska se till vad jag har behov för, men det är ett av mina få fritidsintressen. Samt de få milen/år jag kör privat, vill jag åka bra och säker.  Det tycker jag inte att man gör inte i en Clio  ;) .

/ Henrik

Nåja, Clio är kanske inte värdens säkraste, men de är de aldrig att åka bil. De är ju därför ja kör tåg.....   den nivån klarar ingen vägtrafik tyvärr.
Sen måste man ju alltid missförstå de jag skriver rätt såklart......  ;)
;-)

Leif D

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 10 november 2008, 19:45:49 PM

Jag utgår från att du skämtar.

Jaja, såklart.....    kan du inte "läsa mellan radrena"  ???
;-)