Ännu en avdelning här på Buss-snack?

Startat av virtual1, 04 juli 2008, 11:31:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Började tänka på att då 'Ordet är fritt' till stor del används för transportrelaterade diskussioner, skulle man inte kunna bryta ut dessa och skapa ett nytt underforum som just heter "Transportrelaterat" eller dylikt? - jag kollar gärna bilder på spårvagnar/tåg/flyg/bilar etc. vilket jag tror många av oss andra gör med, men vill då lite lättare kunna separera ut detta från övriga diskussioner (väder/vind/samhällspolitik/skämt etc.) - vad tycker ni?

Peter C

Ja varför inte, en avdelning som slås samman med vägforum kanske, för där är det inte så mkt aktivitet.

Nico


Nja, jag vill nog anmäla en avvikande mening. Vägforum i sig fyller ändå en viktig funktion som saknas på andra håll och det finns en viss mening med att den är separerad från annat. Vad gäller övriga transportrelaterade ämnen som ger upphov till diskussioner så har ju dessa ämnen (båt, tåg, spårvagn, flyg etc.) normalt egna forum varför behovet av en separat avdelning för diskussion av dylika ämnen på Bussnack inte torde vara direkt nödvändig.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Citat från: Nico skrivet 04 juli 2008, 15:01:17 PM
Nja, jag vill nog anmäla en avvikande mening. Vägforum i sig fyller ändå en viktig funktion som saknas på andra håll och det finns en viss mening med att den är separerad från annat. Vad gäller övriga transportrelaterade ämnen som ger upphov till diskussioner så har ju dessa ämnen (båt, tåg, spårvagn, flyg etc.) normalt egna forum varför behovet av en separat avdelning för diskussion av dylika ämnen på Bussnack inte torde vara direkt nödvändig.

Ja, men man kanske inte vill behöva gå till vart o ett av dessa forum för att få sin "dagliga dos" av övrig transport fylld? - Då dessa poster ändå tillåts kan jag inte se varför det _inte_ skulle gagna att flytta dem till ett separat underforum?

Simon Bertilsson

Jag håller faktiskt med. Det förekommer en hel del inlägg som rör transportfordon, men ej bussar. Möller lägger ofta ut sina båtbilder, och tågbilder dyker upp med jämna mellanrum (jag är inte helt oskyldig). Jag tror ett underforum i OT-forumet skulle vara till fördel. :)

Krille

Instämmer!
Vägforum med typ 3 inlägg i veckan känns lite off.
Bättre att skapa en lite bredare tavla.

/K

Nico


Citat från: virtual1 skrivet 04 juli 2008, 19:52:45 PM
Ja, men man kanske inte vill behöva gå till vart o ett av dessa forum för att få sin "dagliga dos" av övrig transport fylld? - Då dessa poster ändå tillåts kan jag inte se varför det _inte_ skulle gagna att flytta dem till ett separat underforum?

Möjligen, men då blir det förr eller senare nya gränsdragningar, inlägg som hamnar fel osv. Nu finns 'Ordet är fritt' för just dessa sidodiskussioner och det är väl är ganska OK, men visst skulle man kanske kunna dra till med att göra om 'Vägforum' på sikt. Å andra sidan så kommer nog ens olika intressen nog ändå att kräva att man gör sig lite omak oxå och så svårt borde det väl ändå inte vara att hålla ett öga även på andra forum emellanåt?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

jocke

Det låter som en ganska bra idée tror jag. även om jag själv har minimerat bort forumen från första sidan. Utom Bussnack och Ordet är fritt.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Citat från: jocke skrivet 05 juli 2008, 15:50:52 PM
Det låter som en ganska bra idée tror jag. även om jag själv har minimerat bort forumen från första sidan. Utom Bussnack och Ordet är fritt.

Samma här, Lastbils och Vägforum har jag inte varit inne på en enda gång
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

jag är bara på Ordet är fritt - Lastbilsforum - Bussnack mycket sällan Busstrafik .
Har aldrig varit på Busshistoriskt forum- Vägforum.

Ulf Rådeström

Citat från: Nico skrivet 04 juli 2008, 15:01:17 PM
Nja, jag vill nog anmäla en avvikande mening. Vägforum i sig fyller ändå en viktig funktion som saknas på andra håll och det finns en viss mening med att den är separerad från annat. Vad gäller övriga transportrelaterade ämnen som ger upphov till diskussioner så har ju dessa ämnen (båt, tåg, spårvagn, flyg etc.) normalt egna forum varför behovet av en separat avdelning för diskussion av dylika ämnen på Bussnack inte torde vara direkt nödvändig.

Håller helt med.
Det är knappast ansträngande att lägga in Landgången eller Postvagnen som en favorit och snabbt få fram den om man vill läsa om tåg eller båtar.
Så några särskilda avdelningar är totalt onödiga.
Buss Snack är väl ett forum för bussar i första hand?