All you need is love! En stund vid Marklandsgatan

Startat av Zella, 18 juni 2008, 21:34:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

G  Ö  T  E  B  O  R  G























En Maxci gick som snabblinje till Frölunda, sen var det en Grön Express och en Omnilink (tror jag), några stomlinjebussar och vanliga bussar som körde ersättningen... Jag och en kollega passade på att åka lite Scania (Omni & Maxci)... Maxcins motorljud var det som gav en gnutta stänk av harmoni denna dag... Jag noterade att en av stombussarna hade skyltningen 1 Vagnhallen Majorna samt att en Maxci körde med Lila... tja det flöt på rätt bra och med lite info så kom folk dit dom skulle. Kanske inte lika avancerad som ersättningen på Farstagrenen  8)


Brollan

Citat från: Tomas Fransson skrivet 18 juni 2008, 21:34:12 PM
G  Ö  T  E  B  O  R  G






F.d. Stadsbussarna i Östersund 119.
Är reggad på Orusttrafiken 080612, vad har den för inventarienummer?

Mikael T Nilsson

Citat från: Tomas Fransson skrivet 18 juni 2008, 21:34:12 PM
G  Ö  T  E  B  O  R  G






Trevliga miljöbilder! Misstänker att Maxcibussen tillhör Orusttrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cyklisten

Är det många Scaniabussar i Göteborg? Jag lyckades fota en enda MaxCi (just vid Marklandsgatan) och såg typ 3 Omniledar vid Centralstationen.

Zella

MaxCi bussarna i Gbg tillhör Orust, dom 3 omniledarna du såg var säkerligen Veolias.

Det är för få scaniabussar i gbg

Johan B

Citat från: Tomas Fransson skrivet 20 juni 2008, 01:39:56 AM
MaxCi bussarna i Gbg tillhör Orust, dom 3 omniledarna du såg var säkerligen Veolias.

Det är för få scaniabussar i gbg

Det finns ju en hel del Scania Vest också. Fast just i stadstrafiken hade det gärna fått vara mer Scania. GS, köp OmniLink!