Angående FRA-lagen...

Startat av Kvarne, 09 juni 2008, 17:57:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: JDS skrivet 16 juni 2008, 21:19:24 PM
Det är ju en viss skillnad mot att också spara uppgifter om vad man säger...

Sant men jag vill bara visa på att den som tror att FRA lagen innebär något helt nytt är fel ute. Staten har via olika isnatnser redan stor kontroll idag. Jag tror att man redan på den nivån kan anse sin intergritet kränkt. Men min åsikt är som sagt att har man rent mjöl i påsen varför oroa sig? Jag tror tyvärr att detta är nödvändigt för att klara hot mot rikets säkerhet i framtiden. Försvar och vapen har vi ju bevisligen inte!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

JDS

Citat från: Walter skrivet 16 juni 2008, 21:23:52 PM
Sant men jag vill bara visa på att den som tror att FRA lagen innebär något helt nytt är fel ute. Staten har via olika isnatnser redan stor kontroll idag. Jag tror att man redan på den nivån kan anse sin intergritet kränkt. Men min åsikt är som sagt att har man rent mjöl i påsen varför oroa sig? Jag tror tyvärr att detta är nödvändigt för att klara hot mot rikets säkerhet i framtiden. Försvar och vapen har vi ju bevisligen inte!

1. Att kontrollen redan är omfattande är ju inget godtagbart skäl för att göra den ännu mer omfattande.

2. Att du har rent mjöl i påsen nu är en klen tröst den dag någon bestämmer sig för att ändra definitionen av vad som är rent mjöl i påsen.

michael k

och nu är skiten igenomröstat
tror värkligen en del att de kommer att få förnyatt förtroende?
nej maktgalet tjyvpack hela bunten

JB

Citat från: michael k skrivet 18 juni 2008, 23:02:11 PM
och nu är skiten igenomröstat
tror värkligen en del att de kommer att få förnyatt förtroende?
nej maktgalet tjyvpack hela bunten


Se då till att protestera mot beslutet. Epostadresser till alla riksdagsledamöter finns på riksdagen.se

/Jonas (som tror att den borgerliga regeringen nu själva har sett till att de inte kommer bli omvalda)

Hans Fredriksson

Förändringen av spaninglagen är väl bara en anpassning till nya tekniken. Har för mig att England redan har en ny sådan lag.

Opinionundersökning har visat att 80% är för. Sådana resultat brukar det bli i undersökningar när folk blir tillfrågade om övervakningskameror och dyl.

Och sedan är lätt att ramla dit i samma tyckanden som tidningrubrikerna. Rubriker är mycket sensation och lite verklighet.

Walter

#20
Det är ingen som kommer komma håg detta om någon månad. Alla regeringar Sverige haft gör väl under sin tid ett antal beslut som en del inte gillar, så denna regeringen är nog inte unik på något sätt. Dock tror jag att dom flesta av oss på en rak fråga vid nästa val inte kommer ihåg vilka beslut det var man inte gillade.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

JDS

Hans, Walter och Lars, nu försöker ni bara få oss att må bättre. Sådan mental omplåstring är dock meningslös, ty för det första behöver man inte nödvändigtvis oroa sig för allt som är dåligt och för det andra oroar man sig i vilket fall som helst inte mindre bara för att beslutet väl är fattat!  :) :( :'( ;D