Visa framfötterna fotografer...

Startat av Patrik, 03 maj 2008, 01:43:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

76

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 03 maj 2008, 18:55:01 PM
Inte blev jag klokare av det, men jag ska försöka få själva målet lite åt sidan nästa gång. / Henrik

Det är det gyllene snittet

Möllers

Har fotat nu när jag var ute i fina vädret  :)


Ett Trä.


Rundell.


Cykel Väg.

Patrik

Det känns rörigt, man vet inte vad som är "huvudmotiv" och allt är i mitten.

Nils-Bertil

Fina bilder från en stad som bortsett från sitt rykte är mycket vacker. Alla Rondellerna har sina utsmyckningar. Blommor eller konstverk som det här vid södra infarten till Landskrona. Dom 33 pelarna i springvattnet representerar de Skånska kommunerna som är så många till antalet.
Ta en tur till denna vackra stad och så passa på att ta en tur eller två med Trådbussen.
mvh/nils

Möllers

Tackar jo landskrona är en fin stad ja ska fota mer läggre fram sen.

JB

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 03 maj 2008, 18:55:01 PM
Inte blev jag klokare av det, men jag ska försöka få själva målet lite åt sidan nästa gång. / Henrik

Förhoppningsvis blir man klokare av att klicka på länken. Ser f.ö. att rottecknet blivit ett frågetecken på min dator. Men det ska alltså vara ett rottecken innan femman ifall någon undrar.

/Jonas

Henrik Palmqvist

Citat från: JB skrivet 03 maj 2008, 20:12:11 PM
Förhoppningsvis blir man klokare av att klicka på länken. Ser f.ö. att rottecknet blivit ett frågetecken på min dator. Men det ska alltså vara ett rottecken innan femman ifall någon undrar.

/Jonas

Sånt där går inte in i mitt huvud  :(. Alldeles för krångligt för mig.. / Henrik

JB

#37
Citat från: Ante skrivet 03 maj 2008, 18:10:27 PM
Gillar den här bilden! Kanske att den kunde ha lutat lite mindre... Men fartyg är alltid välkomna på bild :D
Gillar husen och vattentornet i bakgrunden också...

Då kan jag inte låta bli att visa upp ett fartyg jag med. Visserligen en typisk "1A"-bild, dessutom taget i mulet väder, så det var grått och trist och jag var tvungen att dra upp känsligheten med efterföljande brus. Men den kanske glädjer någon.

Ska se om jag kan hitta några andra bilder att visa upp i tråden. Bra initiativ!

/Jonas


Ersa

Kul tråd!  :D
Jag lär inte slå någon på fingrarna med bilderna från min lilla fjuttkamera, men här kommer några oredigerade obeskurna bilder:










Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 03 maj 2008, 20:55:51 PM
Kul tråd!  :D
Jag lär inte slå någon på fingrarna med bilderna från min lilla fjuttkamera, men här kommer några oredigerade obeskurna bilder:



Men den här var bra, snygg silhuett och knappt nåt brus alls.

Peter Elmheden

Citat från: Patrik skrivet 03 maj 2008, 20:59:23 PM
Men den här var bra, snygg silhuett och knappt nåt brus alls.

Men motivet är ju i mitten??   ;)

Patrik

Citat från: Peter Elmheden skrivet 03 maj 2008, 21:02:01 PM
Men motivet är ju i mitten??   ;)

Ja, men såna här "abstrakta" saker passar bättre i mitten  ;)

Kristian

Trevlig tråd. :) Tyvärr har jag inte så mycket att komma med...

Bussmicke

#43
Citat från: 76 skrivet 03 maj 2008, 19:12:39 PM
Det är det gyllene snittet

Kunde du inte hitta en mer obegriplig sida? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Inspirerad av Patriks idéer tog jag en omväg hem från jobbet i kväll, då jag inte planerat för fototur hade jag bara G9:an med idag.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.