Huvudmeny

Ang 59:an och Blå

Startat av Zella, 14 april 2008, 20:43:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Göteborg

Om man lyfter ut Blå från NET och ge plats åt 59:an istället så skulle ju 59:an & 80:an växla med varandra... eller om man sätter ihop dessa linjer till en t.ex 258 som ett exempel... fast vad ska Blå bussarna ta vägen vid Centralen ibland är det ju 2-4 Blå express som antingen lastar eller pausar... käns som om net börja bli lite litet... och undra hur det kommer ta sig sen när dom ska börja på med gammla posthuset...  ??? ::)

Johan B


Zella

Göteborg... ändra texten nu. Sorry  8)


Nupski

Det är roligt när det tickar iväg flera minuter på komframen från Centralen till Svingeln. Mitt rekord var när det var nåt strul med Spårvagnarna och all fick kuska ut på snabbspåret istället för att ta innevägen då tickade 7 istället för 2 det brukar ta minuter från Centralen till Polhemsplatsen det tycker jag är starkt jobbat iof sen vart det kö utt på E20 mot Gamlestan så jag blev till slut 16minuter sen till B-sjön med linje 58... sen icke att förglömma att de skall börja snart med upprustningen av Friggagatan...  ;D

Johan B

Citat från: Tomas skrivet 15 april 2008, 01:14:41 AM
Det är roligt när det tickar iväg flera minuter på komframen från Centralen till Svingeln. Mitt rekord var när det var nåt strul med Spårvagnarna och all fick kuska ut på snabbspåret istället för att ta innevägen då tickade 7 istället för 2 det brukar ta minuter från Centralen till Polhemsplatsen det tycker jag är starkt jobbat iof sen vart det kö utt på E20 mot Gamlestan så jag blev till slut 16minuter sen till B-sjön med linje 58... sen icke att förglömma att de skall börja snart med upprustningen av Friggagatan...  ;D

Är det kö från Svingeln ut på E20 kan du köra efter linje 17 och sedan göra vänstersväng i korsningen direkt efter motorvägsviadukten (innan P-huset vid Olskroken, ner mot Statoil) och köra längs E20 och ut på påfarten strax innan Pellerins. Lite trångt men det går.

Nupski

Citat från: Johan B skrivet 15 april 2008, 10:32:23 AM
Är det kö från Svingeln ut på E20 kan du köra efter linje 17 och sedan göra vänstersväng i korsningen direkt efter motorvägsviadukten (innan P-huset vid Olskroken, ner mot Statoil) och köra längs E20 och ut på påfarten strax innan Pellerins. Lite trångt men det går.

Det skall mycket till innan jag tar andra körvägar... oftast så verkar man tjäna på att stå kvar och gilla läget än att försöka köra annan väg...

Johan B

#6
Citat från: Tomas skrivet 15 april 2008, 11:16:32 AM
Det skall mycket till innan jag tar andra körvägar... oftast så verkar man tjäna på att stå kvar och gilla läget än att försöka köra annan väg...

Ja står man kvar och väntar så nog tusan ser man andra trafikanter smita förbi och tjäna massor av tid på specialaren, kör man den själv så går det i bästa fall på ett ut. Kan det j***as osv... Just denna väg kan man tjäna tid med buss iom att man kommer fräsande i kollektivkörfältet över viadukten (med personbil fastnar man i kö på andra sidan istället) men bara om det står riktigt still vid Svingeln.

trafikplaneraren

59:an skall in på NET och BLÅ till Centralstationen from tabellskiftet i juni. Det blir bättre för båda linjerna.