Dagens aprilskämt? Swebus 4046 - sagan fortsätter!

Startat av virtual1, 01 april 2008, 21:56:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nu får någon på skam, inga namn nämnda, men BM är initialerna ;-) - Sannolikheten att stöta på
4046:an där jag gjorde måste väl anses som noll och intet egentligen, inte minst med tanke på dess
snabba påställande o förflutet i Dalarna, men dagens Umeå-besök inleddes med att - ja - 4046:an
stod utanför flygplatsen o väntade!!! Tydligen ska den tillbaka till Umeå!!! - nej, det är inget aprilskämt...
- så i Dalarna hade jag fått leta förgäves efter den =)



bussgrabben

Den parkeringen kan ju inte varit någon hit för flygbussen?

virtual1

Citat från: bussgrabben skrivet 01 april 2008, 22:04:06 PM
Den parkeringen kan ju inte varit någon hit för flygbussen?

Nja, jag åkte ju med den till stan o kan inte påstå att föraren hade några jätteproblem att ta sig ut =)

Walter

Frågorna blir ju två, vad ersätter i Dalarna, om det nu behövs samt hur lång tid tar 434 att köra?   ;D
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

Sätt en Ramsmora-förare att köra den 434an.. Så har dom nog fått så det räcker ;D


Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 01 april 2008, 22:04:06 PM
Den parkeringen kan ju inte varit någon hit för flygbussen?

4046 hade avgång från platsen en bra bit före flygbussen, så lilla 1054 bakom blev inte blockerad.
Dessutom var förarna duktiga på att kommunicera samt framföra sina fordon.

Citat från: Walter skrivet 01 april 2008, 22:16:00 PM
Frågorna blir ju två, vad ersätter i Dalarna, om det nu behövs samt hur lång tid tar 434 att köra?   ;D

Lagom lång framkörning, säger jag.  ;)

virtual1

Vill f.ö. tacka Spejaren för hans sällskap under en del av dan :-) - tyvärr hann jag inte ut till garaget den här gg :-( - så det får väl bli återbesök lagom till Swebus inträde, so beware ;-)

Bussmicke

Med tanke på skyltningen kan man nästan tro att Marc eller annan Värmdöförare varit och pillrat på bussen...
Jag hade misstänkt så om jag varit där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

#8
Micke, har du missat Marc`s inlägg om 4046 (bl a)?
Eller slutet på detta inlägg:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=11015.0

/GL

Peter Erret

Citat från: Bussmicke skrivet 01 april 2008, 23:04:48 PM
Med tanke på skyltningen kan man nästan tro att Marc eller annan Värmdöförare varit och pillrat på bussen...
Jag hade misstänkt så om jag varit där..
Jag vet att han (Marc) befinner sig i krokarna så varför inte?

Nicklas K

Citat från: virtual1 skrivet 01 april 2008, 21:56:39 PM
Nu får någon på skam, inga namn nämnda, men BM är initialerna ;-) - Sannolikheten att stöta på
4046:an där jag gjorde måste väl anses som noll och intet egentligen, inte minst med tanke på dess
snabba påställande o förflutet i Dalarna, men dagens Umeå-besök inleddes med att - ja - 4046:an
stod utanför flygplatsen o väntade!!! Tydligen ska den tillbaka till Umeå!!! - nej, det är inget aprilskämt...
- så i Dalarna hade jag fått leta förgäves efter den =)


Där ser man !!! Den har alltså hamnat där uppe igen !  :D
/NK

Marc

Citat från: Bussmicke skrivet 01 april 2008, 23:04:48 PM
Med tanke på skyltningen kan man nästan tro att Marc eller annan Värmdöförare varit och pillrat på bussen...
Jag hade misstänkt så om jag varit där..


Hehe, jo misstanken kan ju vara befogad!!

Ersa

#12
Det var en fin Säffle, med fällbara stolar, bälten, AC, handikapplyft och toalett. 1997 års modell + 14 års maxålder i Västerbotten = I trafik i Umeå endast till 2011?  :-[ Spontant känns det ju som att den håller måttet i mer än bara 3 år till.

Jag är nyfiken på om 4046 kommer att stipas tillbaka i Swebusfärgerna nu, eller om det blir helt ny dyr omlack till blått som gäller. Trots de fåtalet åren som den ska gå kvar (jämför omlackeringen av någon Helmarkare till blått vilken exporterades kort efteråt). Vad säger avtalet mellan Länstrafiken-AC och Swebus om färger? Ska alla bussar bli blå, mitt under gamla avtal gång, och vem skjuter till nya pengar för den merkostnaden?

Citat från: Bussmicke skrivet 01 april 2008, 23:04:48 PM
Med tanke på skyltningen kan man nästan tro att Marc eller annan Värmdöförare varit och pillrat på bussen...

"Pillrat" räcker inte. Man kan ju börja med all form av körning, linjekännedom längs bussgatorna i Umeå stad, samt denna företagsinterna beställningskörning till flygplatsen. Man hinner med att få mycket arbete gjort i en främmande ort under en kort dag om man heter Marc!  ;)

Krille

Trevligt att den kommer tillbaka, vi vill ha mer Säffle till länet  8)
PS. Den hann ju inte gå särskilt länge i Dalarna...men lacka om den hann man göra...

/K

Ersa

Citat från: Krille skrivet 02 april 2008, 17:24:56 PM
Trevligt att den kommer tillbaka, vi vill ha mer Säffle till länet  8)
PS. Den hann ju inte gå särskilt länge i Dalarna...men lacka om den hann man göra...

Men då både Swebus- resp Dalalacken är vita i grunden blev det nog ingen megakostnad. Dock verkar man även ha hunnit installera handikapplyft, baktoalett samt klimatanläggning inför för det korta "besöket" i Dalarna, så det är ju bra att vagnen kommer till användning numera med tanke på hur mycket den är påkostad.