(https://i.postimg.cc/t4X2kYKR/20210831-100006.jpg)
Är detta en fd Kalmarbo eller har den bott i Uppland hela tiden?
16-18 kom till Uppland, 19-26 till Kalmar
Och 6816-6818 är också kvar i Uppland, resterande ledvagnar har rest vidare.
Dock är det bara 6818 som har varit i Uppland hela tiden. 6816 och 6817 rullade nämligen i Gästrikland en period och var då X-trafiklackade. I brist på egna bilder på de i X-trafiklack länkar jag till bilder tagna av Bussmicke.
https://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nobina/Nobina_Sverige/6800/index.html#img=Nobina_6816_Sodra_Kungsgatan_Gavle_2011-04-08.jpg (https://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nobina/Nobina_Sverige/6800/index.html#img=Nobina_6816_Sodra_Kungsgatan_Gavle_2011-04-08.jpg)
https://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nobina/Nobina_Sverige/6800/index.html#img=Nobina_6817_Radhuset_Gavle_2011-04-08.jpg (https://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nobina/Nobina_Sverige/6800/index.html#img=Nobina_6817_Radhuset_Gavle_2011-04-08.jpg)
Kul att dessa vagnar används ännu :)/Ulf
6816, 6817, och 6818 har ej rullat i Kalmar.
Uppland fick 6821, 6822, 6823, 6825, och 6826 från Kalmar, men de bussarna är numera flyttade till Estland.
6818 har rullat i Uppland i hela sitt liv medans 6816 och 6817 flyttades till Gävle ett tag. Har för mig att 6818 skulle också flyttas men att det inte blev något utav det då samtliga Upplands 68:or flyttades tillbaka till Uppsala.
Numera rullar de bussarna för mesta dels under morgonrusningen, eftermiddagsrusningen, och kvällar på vardagar.
Dörrställningen är olika också på de som kom till Kalmar mot de som hamnade i Uppland...