Linje 76 i Stockholm stympas?

Startat av August, 15 september 2020, 18:46:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leyland

Hoppas inte det.

Det har varit väldigt bra under senaste åren med de direkta bussförbindelserna från/till Södermalms centralpunkt (som inte är Slussen) till Skeppsbron-Norrmalmstorg-Strandvägen.

Vid Katarinavägen och Tjärhovsplan finns 2, 3, 53, 71

Ted Selander

Ja ja, kör som ni vill, det är ändå inte min stad längre.

Bussmicke

Citat från: Leyland skrivet 25 oktober 2020, 14:57:52 PM
Hoppas inte det.

Det har varit väldigt bra under senaste åren med de direkta bussförbindelserna från/till Södermalms centralpunkt (som inte är Slussen) till Skeppsbron-Norrmalmstorg-Strandvägen.

Vid Katarinavägen och Tjärhovsplan finns 2, 3, 53, 71

Vad är inte Slussen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

#78
Södermalms mittpunkt. Står i inlägget.



Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bussmicke

#79
Centralpunkt. Men han skriver inte vilken plats Han avser med det

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leyland

För boende och förvärvsarbetande på Södermalm och med närheten till Södra station, är Medborgarplatsen och Folkungagatan en mera central punkt och upptagningsområde än Slussen och Katarinavägen.

Slussen är, för de som åker kollektivtrafik, mer av bara en bytespunkt för icke Södermalmsbor. Med nya Slussen och hållplatslägena från idag så är det inte enkelt (kort avstånd mellan olika hållplatser) att byta mellan busslinjerna som går på Södermalm. Det var väldig enkelt till igår uppe på Södermalmstorg! Blir troligen bättre när hela Slussen är klar om fyra år.

Resenären

Ja fast boende i Sofia och Ersta har idag linje 66 till Medis-Sst osv och boende i Sofia - Vintertullen har idag 57 till Skanstull och Medis. De boende i Vintertullen föredrar absolut direkt resmöjlighet mot city framför Medis

Leyland

Och Folkungagatan/Medborgarplatsen med omgivning är ett större upptagningsområde för resande till Norrmalmtorg/Strandvägen än Vintertullen.

Resenärer från Vintertullen kan därtill vid samma hållplatsläge byta till 3:an


L. Gornitzka

https://sl.se/aktuellt/trafikforandringar/linje-76-och-66-fran-den-13-dec/

Till slut ger man vika, 76:an återgår till ordinarie sträckning med undantag att Slussen bara trafikeras åt ena hållet (ej mot Norra Hammarbyhamnen)
Djuröbo med stort intresse för SL:s tåg respektive busslinjer och hur de går och så vidare.

Citaro C2

Bra bra. Men vad hann det här fiaskot kosta?  :-X

Bussmicke

SL har gjort en pudel .

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Frågan är om beslutet ligger hos Trafikförvaltningen eller hos entreprenören i City, med tanke på hur avtalet är skrivet...

Resenären

Genomklantigt skött. Men SL imponerar verkligen inte på mig. Lär inte ha varit lätt hitta ny Trafikdirektör dit - omöjligt uppdrag. Exemplet med 76:an visar att man trots en gigantisk kommuniationsavdelning med strateger och direktörer och allt möjligt ändå lyckas göra alla fel man kan. Inte förvånande att man pudlar - men skadan är skedd och det kommer ske fler gånger. Dags att riva ned och bygga nytt när det gäller den organisationen - som kund är det milsvid skillnad att ha med Västtrafik och Skånetrafiken att göra.