Huvudmeny

Gbg; måne 18?

Startat av Trafikar´n, 28 november 2012, 01:53:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Trafikar´n

1990 EDIT <Början>
mitt - utgick inte nattbusslinje 18, skyltat en måne och talet 18 redan från Drottningtorget? Nuvarande spårvagnsläge närmast "nya" kiosken/tidpunkten och sen till Brottkärr/Askim?
delfråga, skyltades inte den Askim o blå express Brottkärr då, eller var det tvärtom?
*BE CE DE och yrket sedan 1989; tro mig, jag var med, grymta månde ungarna som kör idag om de visste hur hur förarna led då

Erling.L

Startade inte alla nattbussarna på Valand eller var det senare på 90 talet
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Trafikar´n

Nej, vissa månar startade på DT, o på den tiden gick det inte heller så många nattvagnar på spår, men nu när du säger det, det blev nog så senare att 18 startade på Valand istället-
*BE CE DE och yrket sedan 1989; tro mig, jag var med, grymta månde ungarna som kör idag om de visste hur hur förarna led då

Ronald M. Jannesson

Enligt Stadstrafikens tidtabellsbok 1998/99 startade nattbuss 18 från Valand och körde sedan via Brunnsparken, Lilla Torget, Järntorget, Linnéplatsen, Marklandsgatan, Radiotorget, Frölunda Smedja, Gåsmossen, Trollåsen, Askims Kyrka, Sandås och ner till Skintebo för vändning sedan tillbaks till Lyckhem och därefter direkt till Valand igen. Restid totalt 69 min. Trafikutövare då var Linjebuss. Brottkärr hade ingen nattrafik vid denna tidpunkt iaf. Så den borde ju då ha skyltats halvmåne, Skintebo eller Askim, kke. med någon viadest. som Trollåsen e.d.