Min stora Swebusresa!

Startat av Tonniiie, 02 januari 2011, 15:11:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Tack alla tre för en trevlig kväll! Men speciellt tack till Ulf för åkturen! :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

Där ser man jag trodde Ulf körde på Interbus eller Strömma eller vad nu bolaget ska kallas??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 04 januari 2011, 09:23:42 AM
Där ser man jag trodde Ulf körde på Interbus eller Strömma eller vad nu bolaget ska kallas??

Jag vet inget om det här speciella fallet, men Strömmas förare kör väl annars fortfarande en del åt Swebus. Det kan ändå vara en buss som tillhör Swebus liksom det kan vara en Swebus-förare som kör en buss från Strömma.

Brukar kunna iakttas i Borås på fredagskvällarna på linje 777 vid de bussar som går mellan klockan 16.00 och 17.00. På väg mot Göteborg är det en Strömma körd av Swebus-förare och på väg mot Stockholm är det en Swebus körd av Strömma-förare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Ok där ser man de samarbetar lite ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Tonniiie

Hejsan gott folk!

Just nu sitter jag på MAN-bussen 6778 mot Borlänge där jag ska byta till linje 800 till Falun.
Igår hade jag en otroligt trevlig kväll med Ulf Rådeström (Swebus chaufför), Calken och Jacob Almgren.

Under nästan hela resan har jag fått samma fråga. - Jobbar du på Swebus?
- Nej jag bara utför en stor undersökning av alla linjer och försöka uppfylla mitt mål att åka alla Swebus linjer innan jag fyller 18.

Oj nu dör nästan batteriet så nu får jag koppla in datorn till bussens 230V eluttag som finns på 90% av bussarna.

Jag känner mig så otroligt hemma på Swebus bland chaufförer och resenärer.
Min längta till framtiden blir bara större och större.

Det sägs av södergående chaufför att det ska bli busväder norrut så vi kommer att bli lite försenade.
Självklart jag igenom mikrofonen på bussen -Bussen blir antagligen några minuter försenad pga av oväder men vi kör för er säkerhet och anslutande buss väntar på er i Borlänge.

Önskar er en trevlig kväll och jag hör av mig senare under kvällen.

MVH Tonnie Schouten

Tonniiie

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 januari 2011, 09:29:13 AM
Jag vet inget om det här speciella fallet, men Strömmas förare kör väl annars fortfarande en del åt Swebus. Det kan ändå vara en buss som tillhör Swebus liksom det kan vara en Swebus-förare som kör en buss från Strömma.

Brukar kunna iakttas i Borås på fredagskvällarna på linje 777 vid de bussar som går mellan klockan 16.00 och 17.00. På väg mot Göteborg är det en Strömma körd av Swebus-förare och på väg mot Stockholm är det en Swebus körd av Strömma-förare.

Uffe kör för Swebus (Swebus) inte strömma  ;D Bra val av vännen!

Jacob

Här kommer mina bilder från dagen! Övriga bilder från dagen kan ses i bussnack :) Tack än en gång för en trevlig kväll!


Tonnie, en suddig Ulf och 6222 vid terminal 2


Tonnie, Ulf och 6222 vid terminal 5


Vår chaufför Ulf och en suddig fotograferande Carl Eric vid terminal 5

:) //Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

Tack själv Jacob! Grymt bild från femman, men min fick ändå vara med på Swebus's hemsida...  :P


Idag så kunde Jacob tyvärr inte vara med, men Tonnie och jag hade lite tid att slå ihjäl innan han skulle åka till Falun vid 14:15.

Så efter en snabb frukost (där Tonnie spillde ut allt sitt kaffe) så tvingade jag honom att åka lite tåg.

Först en snabbis med Roslagsbanan.

Sedan lite tunnelbana...


...sedan så fångade vi några 18vagnar på slussen (de bilderna kommer senare ikväll).


Efter det så bidrog han med lastningshjälp på Cityterminalen, innan det var dags att åka upp till Borelänge och Falun.



Tack för dagen Tonnie, och lycka till med den fortsatta resan!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

Är det första gången du är i stockholm Tonnie  ???
Fina bilder annas  :)

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Ni ser ut att ha haft en kul förmiddag idag :) synd att man inte kunde vara med men så är det när man inte bor i stan :P
Carl Eric: Tack! Men du tog ju gruppbild ;)

Ha det gött!
//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Tonniiie

Då var jag på G igen ifrån Borlänge!

Bussen från Göteborg var 25min sen som gjorde att vi fick vänta ett tag i Borlänge.

Just nu sitte rjag på syrran till älskade 6808 som är 6802.

Det är första gången jag inte var lika varmt välkommen som på de andra bussarna.

Mycket stress, orolig och gnälliga passagerare som gjorde att jag sitter ungefär i bussen mittendel och känner mig lite ensam.

Imorgon blir det linje 800 till Göteborg som jag hoppas blir lite roligare än det här.

Tack Ulf, Calken och Jacob för en otrolig trevlig kväll igår! SKÅL

Mer info får ni ifrån hotellet när jag anländer till Falun.

MVH från ett snöigt Dalarna.

Tonniiie

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2011, 17:31:11 PM
Är det första gången du är i stockholm Tonnie  ???
Fina bilder annas  :)

Så många gånger jag har varit i Stockholm vet nog bara månen. Håller inte räkningen :P

Optimal

Citat från: calken skrivet 03 januari 2011, 22:26:09 PM
Något vill inte fungera, hum...


Här i alla fall vår eminenta chaufför!


Tröjan använder Keolis också. Fast då med Busslink logga :D

Tonniiie

God morgon gott folk!
Usch vilken natt!
Jag är väl tvungen att berätta hela historian.
Det började med att jag steg av 890an i Borlänge.
Det snöade ordentligt och linje 800 från Göteborg, Karlstad var 25 minuter sen pga snöovädret. Medans jag väntade på bussen hjälpte jag några resenärer med väskor.
Sen när Göteborgsbussen kom in 17:30 steg jag på buss 6802 mot Falun. Det jag inte visste var att jag hade glömt min mobil precis vid instrumentpanelen på buss 6778. När jag väl kom på det strax innan Falun tänkte jag
– Åh herregud. Detta kommer mina föräldrar inte att gilla.
Jag steg av bussen och började gå mot hotellet som var VÄLDIGT långt. Efter 1 timme så anlände jag till hotellet och som tur så var klockan precis innan 7 då de skulle stänga. Jag fick låna en telefon på hotellet och ringde direkt på 6778 som tur svarade bussföraren "bror". Han sa att han hittade den och att han skulle ratta ner bussen igen nästa morgon och att vi skulle träffas vid anslutningen i Borlänge. Så glad jag blev men ändå orolig över att ingen kunde nå mig, jag kunde tyvärr inte heller nå mina föräldrar eftersom de inte svarade på telefonen.
Jag gick in till mitt rum och efter en stund insåg jag att jag inte hade en väckarklocka. Så hur skulle jag nu kunna stiga upp i tid? Jo det blev såhär. Jag knacka på en av de andra gästernas dörr och frågade om de kanske skulle gå upp tidigt och ifall de då kunde banka på min dörr så jag vaknar. Efter 2 dörrar fick jag ett Ja och jag gick sedan in på mitt rum för att informera folket via datorn eftersom de hade trådlöst internet. Även detta gick inte som jag ville eftersom det inte fungerade. Damn! Tänkte jag. – Går verkligen inget som jag vill ikväll?
Jag gick och la mig och hoppades på det bästa.
Flera gånger under den natten vaknade jag för att kolla klockan på min dator. Först 22 sen 01 sen 03 sen 04 och till sist 06. Jag bestämde mig för att gå upp och tog på mig kläderna, lämnade nyckeln och gick ut i -11. Jag tog bussen 701 till Centrum, steg av vid Grand Hotel och började leta efter stationen. Nu klockan 07:36 har jag då äntligen hittat stationen och sitter nu och väntar på att 800-bussen ska avgå 08:40 som jag hoppas på bli en trevligare chaufför än igårkväll.
Så fort jag får internet på bussen lägger jag ut detta. Längtar tillbaka till världen då jag inte är ensam och har en mobil :D
Ha det fint på jobbet folket!
Hälsningar från ett snöigt Falun.