Min stora Swebusresa!

Startat av Tonniiie, 02 januari 2011, 15:11:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Hallå gott folk!

Här kommer då tråden om "Min stora Swebusresa" som ni säkert redan vet om.


Jag startar ikväll 22:15 på Linje 820 mot Oslo.

Swebus kommer att plocka en del information ifrån denna tråden för att sedan kunna göra ett reportage på deras egen sida.
http://www.swebus.se/Event/Tonnies-resa/

Jag smygstartar resan redan nu med 2 klipp varav att jag tror att den ena har redan setts av en del men den andra är helt ny!

Klipp 1 var tidigare privat men nu offentligt på Youtube. Det är min första Swebus Expressresa till Jönköping
http://www.youtube.com/watch?v=XcWKFMWhXAY

Klipp 2 är min intervju med Swebus tidigare iår!
http://www.youtube.com/watch?v=iyRn7tk_kls&feature=player_profilepage

Med Vänliga Hälsningar Tonnie Schouten

MrX

Spännande! Jag håller tummarna för att du får en rolig resa ;)

bisquit

Härligt! Skall bli kul att följa..  8)

Möllers

Kan du inte filma med ner du ska resan det skulle vara intersant se på.

Carl Eric

God Kväll kära skribenter!

I det kommer att bli i denna tråd som Tonnie lägger ut alla sina resereportage. Men ikväll så är jag stand in.



Anledningen är att Tonnie nu under natten sitter på en Carrus Star. Swebus har ingen Carrus Star i sin flotta således så är det en extrabuss. Bussen är från företaget "Nordia Buss" (Tjörn) och bussen har inte Internet. Anledningen till denna extrabuss var dels att 84 personer hade bokat biljett till denna tur, och dels att den ordinarie bussen har fastnat i tullen vid Öresundsbron. Turen som Tonnie åker med har förarbyte i Göteborg.


Ett reportage från Tonnie kommer imorgon bitti då han har kommit till Oslo.


Vi båda önskar er en god natt!

MVH Calken, Tonnies reseplanerare och jour vid datorn!  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

AL

 :)

Måste in till Skatteetaten vid Grønland runt 8 imorgon bitti, och det är visserligen nästan granne med Gallerian, men då har väl Tonni redan varit i Oslo ett par timmar...

Tonniiie

Godmorgon!

Just nu befinner jag mig på buss 0047 på Gallerian.
Jag sitter med en trevlig Karlstadschaufför och snacka och har tagit en fika samt städat bussen.
Bilder kommer senare under dagen pga att jag vill helst sova en timme här bak i bussen innan vi avgår ;D

MVH Tonnie


Tonniiie

Då har vi då avgått med buss 0047 mot Stockholm Via Västerås.
Calken kommer att ladda upp mina bilder eftersom Swebus internät ombord är är så snabb här på E18.
Snart stannar vi i Töckfors där det ska plockas upp 4 pers och sedan ska det bli 60 bokade från Karlstad till Örebro.
Alltså förstärkning.

Bilderna kommer så fort jag har möjlighet att skicka dem!

MVH Tonnie

bussfan

det kommer att bli trevligt att se hur det går för dej Tonniie

Tonniiie

Tack allihopa ;D

WiFi:n mellan Oslo och Karlstad är jättedåligt tyvärr.
Jag kan inte ladda upp bilder eller gå in på sidor.
Ikväll när jag anländer till Stockholm (16:40) ska jag försöka ladda upp de bästa!
0047 går som en klocka och hoppas snart få se mötande buss från Stockholm som jag ska försöka fånga på bild!

Vägen är fin och på sidorna av vägarna är marken täckt a mycket snö.
Känner mig lite som killen i Swebus reklamfilm.
Det finns trevliga medresenärer och man sitter bekvämt i volvo-säten.

Nu ska jag sluta skriva för vi anländer till Knöstad :D

Ha de gött

Tonniiie

Tonniiie

Då har man lämnat Västerås för 20 minuter sen och mörkret börjar nu falla över E18.
Bakom mig hörs skrammel av datorer, böcker och musik.

Vi har nu nyss passerat Enköping där vi inte angör och för 5minuter sen ringde Ulf Rådeström och frågade ifall jag var intreserad av att följa med en tur med honom till Arlanda. Självklart tackade jag JA!

Jag har nu hört av 4 chaufförer "Du får gärna följa med mig resten av veckan. Med dig som hjälp sparar man så mycket tid"

Uppskattar dessa beröm väldigt mycket. Kan inte vänta tills att få börja ratta min lilla 7019.

Bilderna kommer upp när jag är i Stockholm!

fortsatt trevlig kväll!

Tonnie  ;D

Knut

Citat från: Tonniiie skrivet 03 januari 2011, 11:21:19 AM
Tack allihopa ;D

WiFi:n mellan Oslo och Karlstad är jättedåligt tyvärr.
Jag kan inte ladda upp bilder eller gå in på sidor.
Ikväll när jag anländer till Stockholm (16:40) ska jag försöka ladda upp de bästa!
0047 går som en klocka och hoppas snart få se mötande buss från Stockholm som jag ska försöka fånga på bild!

Vägen är fin och på sidorna av vägarna är marken täckt a mycket snö.
Känner mig lite som killen i Swebus reklamfilm.
Det finns trevliga medresenärer och man sitter bekvämt i volvo-säten.

Nu ska jag sluta skriva för vi anländer till Knöstad :D

Ha de gött

Tonniiie
Internettet i Norge når det gjelder Swebus er tyvärr ganske ostabilt. Noen vagner kan fungere den ene dagen, for så ikke få kontakt före riksgränsen er passerat og man er i Sverige den neste dagen. Men Swebus sier selv at dette skal være iordning i jan 2011.
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Tonniiie


Årjäng imorse!


Oslo imorse!

Carl Eric

Idag eftermiddag/kväll så hade jag förmånen att tillsammans med Tonnie och Jacob Almgren få åka med Ulf Rådeström till Arlanda och tillbaka.

Bussen som vi skulle få åka med var 6222, en Neoplan med galet trög växellåda...


Tonnie, bussen och Ulf, Terminal 2 på Arlanda.


Tonnie, bussen, en suddig Ulf och en dum skylt. Terminal 5 på Arlanda.


Hela gänget. Från vänster: Tonnie, Ulf, Jacob och jag, Carl Eric


Jacob lånar stativet...



Imorgon så bär det av mot Borlänge och Falun för Tonnie, men först så ska vi hinna med lite mer bussfotografering!

Trevlig kväll!

Önskar Calken

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Carl Eric

Något vill inte fungera, hum...


Här i alla fall vår eminenta chaufför!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!