Anpassad trafik till följd av Corona (SL)

Startat av F.Å, 19 mars 2020, 15:25:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

F.Å

https://sl.se/sv/info/nyheter/anpassad-trafik/?date=true

Rykten på Arriva Råsta gör gällande att i princip lördagstidtabell kommer gälla, med förstärkningar i rusning på ett antal linjer. Någon som har mer information?

Nico

Finns olika sorters planering på G. Att gå ned i trafik är en av idéerna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

F.Å

Det verkar väl ha passerat idéstadiet med tanke på infon på hemsidan, så frågan var då om någon har mer konkret info om neddragningarna.

Nico

Det kommer ut mera detaljerad info när alla detaljer är klara. Man filar fortfarande på somligt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ted Selander

Keolis meddelar, för Stockholm/Lidingö, Huddinge/Botkyrka/Söderort och Nacka/Värmdö, fr.o.m. 23/3:

Lördagstidtabell som är utökad med extra trafik kommer att köras samtliga vardagar. Helger körs enligt ordinarie lördags- och söndagstrafik. Denna trafik kommer att synas i SL:s reseplanerare.
Dagligt tillsatt och lokalt styrd förstärkningstrafik. Detta tillsätts utifrån tillgängliga resurser och behov på respektive trafikområde. Denna trafik kommer inte synas i SL:s reseplanerare.

rengmark

Självkörande linje 549 i Barkarbystaden rullar på som vanligt. Med tanke på den närkontakt det blir i detta lilla fordon är det för mig förvånande att man inte redan ställt in trafiken.

Ulf Berlin

549an lär väl knappast vara"fullsatt"den heller.../Ulf

Maven

I en självkörande buss borde åtminstone ingen förare behöva oroa sig för smitta.  ;D

homer

Nu har ju den självkörande farkosten en förare iallafall eftersom lagen kräver det.


för övrigt är de väl en inte allt för vild gissning att de imorgon Fredag kommer besked om att grundskolorna stänger då Lördagstidtabellen inte är anpassad efter skolornas start och sluttider. jag hoppas jag har fel, den som lever får se....

elliot

Det är samma sak ut på värmdö från kopparmora där jag bor så är det lörsdagstrafik vilket är helt sjukt så det går på morgonen buss vid 06:14 07:33 09:27 hur i tusan ska det funka även för att det är cornatider det kommer bli kaos  :o :o

Robert Brink

Glesare trafik köper jag, men inte att man senarelägger första turen pga lördagstrafik. Det är många som jobbar skift som behöver tidiga turer. Tex hos mig så går första 402 till Slussen nu 5.52 istället för 5.24. Sista tur med nattbuss 93 är 02.49, gick tidigare 04.47.

//R


Ersa

Observera det Ted skrev, att det är lördagstrafik som är utökad med extra trafik. Således gäller inte lördagens tryckta tidtabell rakt av.

Niclas Wennerlid

Vissa områden kommer att köra med söndagstrafik med extra tillagda avgångar, främst på morgonen samt förstärkningstrafik i rusningstid.

// Niclas

elliot

Men extra trafiken kör man ju inte med överallt eller hur!!

Robert Brink

Citat från: Ersa skrivet 20 mars 2020, 11:05:30 AM
Observera det Ted skrev, att det är lördagstrafik som är utökad med extra trafik. Således gäller inte lördagens tryckta tidtabell rakt av.


Tiderna jag kollade var i Appen. Så lite reservation för att turer tillkommer .
Men den var uppdaterad med nya tider och turer.

//R