SL-bussar (Nobina) ivägskeppade från Värtahamnen?

Startat av Kristian, 27 februari 2023, 10:07:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Igår såg jag 4-5 bussar (såg ut att vara Nobinas danskbussar i 31xx-serien) stå vid färjeläget i Värtahamnen, skyltade "Ej i trafik". Har dessa avyttrats eller skulle de bara hämta båtresenärer?

Bussmicke

Borde vara bussar fallna för ålderstrecket. De i Kallhäll skulle ju bort.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Nja, de var väl 2010:or - så skulle väl kunnat rulla några år till i Sthlm va?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Kollade på 3161 som ff är påställd men anges årsmodell 2009 och första trafikdag oktober 2008. Så mån gissning är som BM, nästa anhalt Estland.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1


Buzzlover

Har hört ett rykte om att just några av dessa 31xx från Danmark ursprungligen är x-antal av dom 10 som ska till Ukraina där det blir skolbussar, bara ett rykte absolut men det kan ligga någon sanning i det.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Kvarne

Det är/var Kallhälls samtliga 31xx, dvs 3157-58 och 3161-62. Samtliga ersatta av 73xx från Norrtälje. Samtliga till skrot i Estland.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

DEB

Frid över deras minne. Bifogar några bilder från när de fortfarande gick i trafik under deras sista år i Kallhäll (klicka på bilderna för högre upplösning).







Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Kaj

Exemplariskt typsnitt för linjenummer. Borde användas på alla fordon i stället för de kantiga, svårlästa, som har använts på nylevererade bussar de senaste åren.
Kaj

Kristian