Huvudmeny

Gulfmack

Startat av AJ Anders Johansson, 17 juni 2007, 16:05:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AJ Anders Johansson


Stefan Lindberg

Trevligt  :)
Synd att den får stå och förfalla.

Simon Bertilsson

Oj!
Var finns den här macken (som man ju bara måste göra till museum)?

Niklas Bygdestam

Är detta någon mack längs med gamla Riksettan?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

AJ Anders Johansson

Nej . den finns i Vena

Milan

Citat från: AJ Anders Johansson skrivet 17 juni 2007, 22:18:11 PM
Nej . den finns i Vena

I Småland börjar det dyka upp nya Gulf mackar, ingen aning om varför :S

//Milan

bjalle

Även i Norra Skåne

Niklas Bygdestam

Citat från: Milan skrivet 17 juni 2007, 23:46:32 PM
I Småland börjar det dyka upp nya Gulf mackar, ingen aning om varför :S

//Milan


Nya Gulf-mackar? Är det möjligt? Gulf togs över av Q8 för kanske mer än 20 år sedan. Håller de på att återuppstå?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon Bertilsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 juni 2007, 23:55:40 PM

Nya Gulf-mackar? Är det möjligt? Gulf togs över av Q8 för kanske mer än 20 år sedan. Håller de på att återuppstå?
Ja, faktiskt. Jag blev grymt förvånad när jag såg en i Drakabygget utanför Örkelljunga för några veckorsedan!  :D

Niklas Bygdestam

#9
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 juni 2007, 00:23:51 AM
Ja, faktiskt. Jag blev grymt förvånad när jag såg en i Drakabygget utanför Örkelljunga för några veckorsedan!  :D



Jag har nu hittat deras hemsida och fått bekräftat att det är sant. Helt otroligt tycker jag. Jag blir förvånad. Men jag hittar inte på deras hemsida var deras mackar finns. Eller så är det jag som hittar dåligt där. Men kan det vara så att Gulf ännu så länge bara satsar på Sydsverige? Det kanske dröjer innan de också kommer hit upp till oss? Ligger föresten Gulfmacken i Örkelljunga nära nya E4? Tänk om Esso och BP kunde återuppstå i Sverige också

http://www.gulfoil.se/sv/index.html
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon Bertilsson

Du får köra en bit från E4, fast så vansinnigt långt är det inte. Du hittar macken ungefär vid pilen, på vägen mellan Hässleholm och Laholm.
Karta

Pickos

@AJ
Tack, den macken har jag passerat vid flera tillfällen.

@Milan och ni andra
Det är Q-star som byter namn till Gulf. Av vilken anledning minns jag inte, men jag blev själv lite förvånad när jag åkte förbi Kalmartravet i lördags trots att jag läste om detta i vintras.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Muk

Nya Gulf (dvs de som har har köpt rättigheten till namnet i Gulf i Sverige) ägs av samme man som ägde Fly Me innan konkursen, så vi får väl se hur länge det håller.

tomsa

Det här var en trevlig nyhet, förutom vem som ligger bakom då - har inte så stort förtroende för den mannen längre, om jag någonsin haft det. Gamla klassiska märken är alltid trevligt när de kommer tillbaka. Minns faktiskt gamla BP...

Niklas Bygdestam

Citat från: tomsa skrivet 18 juni 2007, 16:56:46 PM
Det här var en trevlig nyhet, förutom vem som ligger bakom då - har inte så stort förtroende för den mannen längre, om jag någonsin haft det. Gamla klassiska märken är alltid trevligt när de kommer tillbaka. Minns faktiskt gamla BP...



BP var inte så länge sedan de fanns kvar. Jag tror att de försvann i mitten på 1990-talet, kanske 1995 eller något sånt. Jag kommer väl ihåg stora och mycket moderna mackar som tillhörde BP och som jag dessutom tyckte var snygga. Minns min stora besvikelse när det i mitt tycke så tråkiga Statoil tog över dessa. Tänk om BP kunde återuppstå igen i Sverige. För mig får BP gärna ta över alla trista Statoilmackar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.