Ingen utförsäljning av GUB!

Startat av Jonas, 05 december 2007, 15:59:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas


Bussmicke

Skulle inte GUB:s trafik upphandlas eller hur var det med den saken?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 december 2007, 16:49:43 PM
Förmodligen får man skänka bort firman eller lämna med ett stort driftbidrag för att täcka framtida underskott i trafikavtalet.
Typ Östersunds kommun>>Centrala Buss

//Lars

Det där hängde jag inte med på vad du menar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Citat från: Z skrivet 05 december 2007, 15:59:35 PM
Det blev ingen försäljning!!  :D

http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1758858


Det är nog många som är lättade. Det har varit många protester om detta och det har gjorts många namninsamlingar där många skrivit under för att de ogillar utförsäljning av GUB
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas

CitatDen största tillgången som ett bussföretag har är förutom fastigheter sitt trafikavtal, bussarna är inte värda mycket om de ens värderas till något alla (leasingavtal)

Det stämmer nog att det är avtalen som är värda mest.
Kan dock inlägga att GUB har börjat köpa sina bussar istället för att leasa, detta då VDn tyckte det var mer ekonomiskt.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.