Swebus 3369...

Startat av Ulf Berlin, 18 oktober 2021, 23:12:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har vi säkert pratat om tidigare:

Fotad vid Spånga station.
Var denna i Halland innan SL land?/Ulf

Ebermark

Den har aldrig varit i Halland. Motala 1992-1995 och därefter Östersund innan den kom till SL-trafiken.

Walter

Swebus övertog många av motsvarande modell när man tog trafik från kommunala/lokla bolag på 90-talet, däribland Halmstad och Jönköping. Dessa hade (oftast) nummer i 11 och 12 serien hos Swebus. Så Ulfs fråga är inte så långt ifrån.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

Tack för svaren.
Eftersom jag inte visste slängde jag ut frågan.
Vore trevligt att få se den i dess tidigare liv./Ulf

david96

Vilket år togs den här bilden?

Ulf Berlin

Har inte antecknat detta,men torde vara i slutet av 90-talet./Ulf

Fredrik Klint

Flyttades 2003 till Bromma, slopad -06.

Ulf Berlin


Ersa

Den borde ha gått i Östersund ända fram till sista dagen på avtalet 2000-12-31. Gick den på något annat ställe mellan Östersund och Bromma?

Lars-Håkan_E

I inventeringslista daterad 20011018 (i samband med Stagecoach försäljning av Swebus) är 3369 uppställd hos NNT i Gävle med försäljningspris 525 tkr

Måns Johannesson

Jag har en notering att den gick i Skutskär mellan Östersund och Bromma.

/Måns

Oskar A

Jag råkar ha en dålig bild tagen med en analog kamera april 2003 då den gick på dåvarande UL-linje 877 från Uppsala till Strängnäs. Tyvärr har jag inte möjlighet att scanna in den just nu.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Kvarne

3369 var väl med i den grupp bussar som lånades in av dåvarande Busslink Söderort från Swebus 2001...?

Bussarna var
1495 (X-trafik lackad)
0786
0787 (Swebus röd-blå-vit lack)
0788
0789
3280
3281
3369(?)

Bussmicke kanske fångade den på bild då? Gick den till Bromma efter avslutat lån i så fall?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.