Nya Nobina bussar i Uppland

Startat av Stefan P, 05 november 2015, 17:50:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Vilka internnr. får de nya bussarna i Uppland? 22st.

mvh Stefan P

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

caa

Sedan kommer det en Scania Citywide som lånebuss via Scania. Den får nummer 2107.

Bussmicke

Citat från: caa skrivet 07 november 2015, 00:07:15 AM
Sedan kommer det en Scania Citywide som lånebuss via Scania. Den får nummer 2107.

Och hur länge kommer den rulla? Hoppas den inte blir lika omöjligt som 0158 som jag inte fick.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

eldani

#4
En av dom nya bussar har kommit till uppland. För det finns en annan  som är inriktad på vilka bussar som  3226 XAG 953 Den är registrerade hos Nobina i Uppland från och med den 2015-09-02

Om ni vill vätta mer om vilka bussar som använder av Nobina i Uppland och vilka som försvinner i från Nobina i Uppland. Här finns en länk här nedan till den tråden här på forumet.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,65131.0.html

Walter

Citat från: caa skrivet 07 november 2015, 00:07:15 AM
Sedan kommer det en Scania Citywide som lånebuss via Scania. Den får nummer 2107.

Lån för någon individ eller allmänna åtgärder på den befintliga Scaniaflottan?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

caa

Citat från: Walter skrivet 07 november 2015, 17:55:03 PM
Lån för någon individ eller allmänna åtgärder på den befintliga Scaniaflottan?
Allmänna åtgärder på samtliga biogas scanior. Bilmetro har ju tagit över servicen av dessa.

caa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 november 2015, 16:14:13 PM
Och hur länge kommer den rulla? Hoppas den inte blir lika omöjligt som 0158 som jag inte fick.
Eftersom den får hållplatssystem(Init) och biljettmaskin installerad så kommer den nog att vara kvar på obestämd tid.

Bussmicke

Citat från: caa skrivet 07 november 2015, 22:24:42 PM
Eftersom den får hållplatssystem(Init) och biljettmaskin installerad så kommer den nog att vara kvar på obestämd tid.

Låter bra, Den blir högsta prioritet nästa Upplandsresa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CW66

Får tyvärr göra er besvikna...det är ingen Citywide som kommer dit - utan en helt vanlig OmniLink-gasbuss, precis som dom redan befintliga.

Dock är den omlackerad till gult.



Här är mer info om bussen:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=63217

/Uffe

Bussmicke

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 10 november 2015, 21:11:37 PM
Får tyvärr göra er besvikna...det är ingen Citywide som kommer dit - utan en helt vanlig OmniLink-gasbuss, precis som dom redan befintliga.
Här är mer info om bussen:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=63217

/Uffe

Ännu bättre, Mycket snyggare än Citywide.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Hej!

Denna buss, SHL 775, verkar inte ha gått i trafik tidigare? Enligt Transportstyrelsen är den i trafik för första gången 2015-11-05 men är tillverkad
2012-01. Den är inte importerad.

Hur hänger det här ihop? Någon som vet.

Niclas Rosenius

Citat från: Bese001 skrivet 11 november 2015, 06:05:10 AM
Hej!

Denna buss, SHL 775, verkar inte ha gått i trafik tidigare? Enligt Transportstyrelsen är den i trafik för första gången 2015-11-05 men är tillverkad
2012-01. Den är inte importerad.

Hur hänger det här ihop? Någon som vet.

  För den har troligtvis rullat som testvagn hos Scania och därmed inte varit inreggad utan rullat med grönskylt.

  //Niclas

Bese001

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 11 november 2015, 09:56:14 AM
  För den har troligtvis rullat som testvagn hos Scania och därmed inte varit inreggad utan rullat med grönskylt.

  //Niclas

Ok! Misstänkte det och det ser ju så ut på bilden, dessutom.

caa

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 10 november 2015, 21:11:37 PM
Får tyvärr göra er besvikna...det är ingen Citywide som kommer dit - utan en helt vanlig OmniLink-gasbuss, precis som dom redan befintliga.

Dock är den omlackerad till gult.



Här är mer info om bussen:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=63217

/Uffe

Upptäckte det idag när vi skulle börja montera Initsystemet. Inga bagagehyllor inget teknikskåp. Annars ser den lika ut som de övriga omnilinkarna i uppland. Annan klädsel naturligtvis.