CF i SL land

Startat av Anders Forsberg, 07 maj 2008, 20:14:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Jag har tyvärr väldigt få foton på CF bussar, men kan bidra med dessa två SL CF:ar.

Anders



Saltsjöbaden



Slussen

Tobbe

Citat från: Anders Forsberg skrivet 07 maj 2008, 20:14:17 PM
Jag har tyvärr väldigt få foton på CF bussar, men kan bidra med dessa två SL CF:ar.

Anders



Saltsjöbaden



Slussen
Alltid kul att se CF bilder.
Jag kan lägga ut fler bider på CF om nån vill se men jag har visat dom här förr

Ulf Broman

Citat från: Anders Forsberg skrivet 07 maj 2008, 20:14:17 PM
Jag har tyvärr väldigt få foton på CF bussar, men kan bidra med dessa två SL CF:ar.

Anders



Saltsjöbaden


Jag undrar varför bussarna var där. Är det verkligen vid Saltsjöbadens station (nere vid hotellet), eller kan det vara vid Solsidans station, där det finns en busslinje till Älgö? Eller var det ersättningstrafik för järnvägen?

Anders Forsberg

OM jag inte minns fel var det två övningsbussar

Anders

Joachim Wansölin

Citat från: Ulf Broman skrivet 08 maj 2008, 07:53:51 AM
Jag undrar varför bussarna var där. Är det verkligen vid Saltsjöbadens station (nere vid hotellet), eller kan det vara vid Solsidans station, där det finns en busslinje till Älgö? Eller var det ersättningstrafik för järnvägen?

Nog är det, som andra redan sagt, Saltsjöbaden alltid. Vet inte hur det var när bilden togs, men idag startar iaf flera turer på Älgöbussen (408) vid Saltsjöbadens station och går sen via sjukhuset och Solsidan ut till Älgö.

Ulf Broman

Citat från: Joachim Wansölin skrivet 08 maj 2008, 13:34:21 PM
Nog är det, som andra redan sagt, Saltsjöbaden alltid. Vet inte hur det var när bilden togs, men idag startar iaf flera turer på Älgöbussen (408) vid Saltsjöbadens station och går sen via sjukhuset och Solsidan ut till Älgö.

OK, då är det utrett.  För länge sedan (och pratar jag runt 1975) så utgick Älgöbussen från Solsidan, men jag kollade tidtabellen igår och såg att den numera kommer från Saltsjöbaden.

Jimmy

Det var 17 augusti 1998 som man förlängde linje 408 att trafikera sträckan Saltsjöbaden - Solsidan - Älgö.

Jimmy