Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan B skrivet 28 augusti 2015, 16:48:29 PM
Idag kör:
Express Fyrbodal - BiV (byte)
Röd - Nettbuss (oförändrat)
Lila - Nobina (byte)
Tjörn - Tjörns Omnibustrafik (byte)
Tjörn Express - Tjörns Omnibustrafik (byte)
Stenungsunds Express - Nettbuss (byte)

Fast för Tjörns Omnibustrafik betyder nog inte detta så mycket eftersom de numera är delägare i Buss i Väst. De kan ju rentav få mer trafik än i dag eftersom Buss i Väst tog hem Stenungsunds Express.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Liten

om ja får säga vad man tycker om denna upphandlin.
ja skulle inte vilja att Nettbuss kör mer. Åker helst inte med dom.
Åker mycket mellan Lillavarholmen och Korsvägen.

1896

Citat från: Johan B skrivet 28 augusti 2015, 16:48:29 PM
Idag kör:
Express Fyrbodal - BiV (byte)
Röd - Nettbuss (oförändrat)
Lila - Nobina (byte)
Tjörn - Tjörns Omnibustrafik (byte)
Tjörn Express - Tjörns Omnibustrafik (byte)
Stenungsunds Express - Nettbuss (byte)


Det framstår för mig som att Buss i Väst och Nettbuss ofta delar broderligt på trafiken i upphandlingar i Västsverige, var det inte ett liknande resultat för något år sedan i en upphandling i Dalsland ?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kung Vasa skrivet 28 augusti 2015, 18:06:13 PM
Det framstår för mig som att Buss i Väst och Nettbuss ofta delar broderligt på trafiken i upphandlingar i Västsverige, var det inte ett liknande resultat för något år sedan i en upphandling i Dalsland ?

Jo, Nettbuss och Buss i Väst har varit framgångsrika i Västtrafiks upphandlingar. Men det är naturligtvis inget som är uppgjort dem emellan på förhand.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

1896

Det står i pressmeddelandet att man vill fördubbla resandet till år 2025, ska detta tolkas som att avtalet löper ända fram till detta årtal tro ?  ???

Erling.L

8+1+1 är väl ett vanligt kontrakt hos VT så det kan nog vara fram till 2025 då ....vet att Keolis hade lagt bud på röd o lila.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

teuphehi

God Kväll
Opps Missaade att En tidigare var oxo uppmärksam om Delägar/Medlem i BiV och Tjörns Omni.

Ville bara Meddela att Trafikområde "Tjörn" är Fortsatt Trafikerad av Tjörns Omnibustrafik för dom är Medlemmar i Buss i Väst.

TeupHeHi

Fredde

Inte närmast, men i november beräknas besked lämnas på E27 (Södertälje) och E28 (Järfälla/Upplands Bro).

AdmirT

Citat från: Fredde skrivet 28 augusti 2015, 21:32:23 PM
Inte närmast, men i november beräknas besked lämnas på E27 (Södertälje) och E28 (Järfälla/Upplands Bro).

..som båda trafikeras av Nobina idag
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Snusmumrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 augusti 2015, 18:34:36 PM
Jo, Nettbuss och Buss i Väst har varit framgångsrika i Västtrafiks upphandlingar. Men det är naturligtvis inget som är uppgjort dem emellan på förhand.

Beror nog på hur man ser på saken.....tror inte Lysekils buss och Omnibus ser det så....
Omnibus förlorar ca 25 fordon, så vi ser det inte som en framgång.
Fort gick det, billigt var det och bra blev det inte heller.

LeMKL

Citat från: Kung Vasa skrivet 28 augusti 2015, 18:06:13 PM
Det framstår för mig som att Buss i Väst och Nettbuss ofta delar broderligt på trafiken i upphandlingar i Västsverige, var det inte ett liknande resultat för något år sedan i en upphandling i Dalsland ?
Då kunde väl bivab behållit Fyrbodal och Nettbuss Stenungsund så hade det varit lungnare för förarna men det är väl olika storlekar på avtalen.

mittlinje

Citat från: LeMKL skrivet 29 augusti 2015, 10:42:03 AM
Då kunde väl bivab behållit Fyrbodal och Nettbuss Stenungsund så hade det varit lungnare för förarna men det är väl olika storlekar på avtalen.

Är inte befintliga avtal som upphandlats i Bohuslän utan delvis nya sammansättningar och upplägg.

LeMKL

Citat från: mittlinje skrivet 29 augusti 2015, 10:50:34 AM
Är inte befintliga avtal som upphandlats i Bohuslän utan delvis nya sammansättningar och upplägg.
Så stor skillnad är det inte på gammalt o nytt, i så fall har Nettbuss ett nytt upplägg att köra.

mittlinje

Citat från: LeMKL skrivet 30 augusti 2015, 07:38:04 AM
Så stor skillnad är det inte på gammalt o nytt, i så fall har Nettbuss ett nytt upplägg att köra.

Tillräckligt stort för att inte bara byta tvärs över som du skrev ovan. Till exempel har Röd Express som gick till Kolhättan helt avvecklats och heter numera StenungsundsExpress och ingår nu tillsammans med TjörnExpress och regiontrafik på Tjörn, alltså en ny kombination. Ett antal förändringar sker väl också mellan Uddevalla och Trollhättan där man skall förlänga och sammankoppla vid Torp. Möjlighet fanns att göra stora justeringar på just den sträckan vilket delvis också ställer föregående avtal ur spel för byte. Så det är bara att acceptera - nya grundidéer kan innebära nya entreprenörer, det är så upphandlingar fungerar.

1896

Citat från: mittlinje skrivet 30 augusti 2015, 09:48:09 AM
Tillräckligt stort för att inte bara byta tvärs över som du skrev ovan. Till exempel har Röd Express som gick till Kolhättan helt avvecklats och heter numera StenungsundsExpress och ingår nu tillsammans med TjörnExpress och regiontrafik på Tjörn, alltså en ny kombination. Ett antal förändringar sker väl också mellan Uddevalla och Trollhättan där man skall förlänga och sammankoppla vid Torp. Möjlighet fanns att göra stora justeringar på just den sträckan vilket delvis också ställer föregående avtal ur spel för byte. Så det är bara att acceptera - nya grundidéer kan innebära nya entreprenörer, det är så upphandlingar fungerar.

Fast det där är ett problem när länsbolagen samlar alla kommande förändringar på hög, för att införa dem först efter nästa upphandling, det hindrar en löpande utveckling av kollektivtrafiken i ett helhets perspektiv.