Vad är detta för bil

Startat av Harald Nordius, 04 mars 2016, 11:44:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Harald Nordius

Spårvägsmuseet har en bild som visar rivningen av kvarteret Icarus i Gamla stan. Men vad är det för bil?



Upphov: Sven Goliath
Bild från Spårvägsmuseet under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License

http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/rivning-av-hus-i-127240/#sthash.IYxXcyu1.dpuf

pegee

Inte helt hundra, men den är väldigt lik en Nash 1950.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Harald Nordius

Tack.

Jag ser att jag nog missförstod rubriken på forumet, så att jag har postat i fel forum. Ber om ursäkt för detta.

WalleW

Citat från: pegee skrivet 04 mars 2016, 11:57:28 AM
Inte helt hundra, men den är väldigt lik en Nash 1950.
Citat från: Harald Nordius skrivet 04 mars 2016, 12:00:37 PM
Tack.
Jag ser att jag nog missförstod rubriken på forumet, så att jag har postat i fel forum. Ber om ursäkt för detta.

Harald N : Gör inget..bara trevligt  :). Nu fick jag ju se en gammal grävmaskin med höjdgrävar-aggregat.
                Inte så vanliga utom vid rivningar och ras-schakter...

pegee : Mycket troligt att det är en Nash. Påminner också om en Hudson-typ och en lite udda fågel; Monarch...
            Men det är nå´t lurt med baklyktorna... :-\
            Vad kan grävmaskinen vara för fabrikat ? Sannolikt inte Ruston-Bucyrus i alla fall, de hade förar-hytten
            på höger sida om bommen...

/   M v h   Walle

K R