5 Nobinor överlåtna till Junior&Company

Startat av Bese001, 27 maj 2020, 18:38:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!

Nobina 0051-0053,  Volvo Säffle 8500, 2009 senast reggade på Nyköping har skrivits över på Junior&Company nu i maj.
Även 0092-0093, Volvo Säffle 8500, senast reggade på Skövde, har reggats på J&C i maj.


Bese001

Jag hoppas att du förstår vad jag menar?

Vad tycker du att det ska stå?
Sålda, överskrivna, köpta av J&C, har bytt ägare till J&C, enligt Transportstyrelsen bilregister, har bytt brukare enligt Transportstyrelsen bilregister?

Jag tycker att informationen är viktigare, men det är ju vad jag tycker...

homer

när jag bara såg rubriken tolkade jag informationen som att Junior kanske skulle köra någon trafik som underentreprenör åt nobina och att dom därför överlåtit bussar mellan bolagen... ber om ursäkt om jag trampade på tårna de var inte meningen :)

Ersa

Jo, precis. "Överlåtelse" kan tolkas på flera sätt, bl.a som att ägaren leasar ut fordon till en underentreprenör, under en tidsbegränsad period.
"Köpts av Junior & co" eller "Sålts av Nobina" kan däremot inte tolkas på alternativa sätt.

Citat från: Bese001 skrivet 27 maj 2020, 19:33:00 PM
Jag hoppas att du förstår vad jag menar?

Det är lätt att råka missförstå mångtydiga ord och breda begrepp. Man behöver inte bli upprörd eller ta det som kritik, om missförstånd och begreppsförvirring råkar ske, och någon ber om ett förtydligande.

Bese001

Hej! Ingen fara. Blev bara lite störd när tanken med inlägget är att meddela de uppgifter jag gräver fram i bilregistret. Såvitt jag förstår har J&C köpt bussarnaa av Nobina eller den kreditgivare de hade. Begreppen brukare/ägare är lite knixiga ibland. T.ex använder (hyr?)ju Nobina Optaren 2346 som ägs/brukas av BK Invest, Henån

Nå, skit samma, de aktuella bussarna i rubriken används nu av J&C istället för av Nobina!

Ha en bra kväll!