Arriva 7180 - nyinflyttad i Norrort (bild från 25 maj 2020)

Startat av Mikael T Nilsson, 25 maj 2020, 20:52:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



I dag dök den till Norrort nyflyttade 7180 upp på lokallinje 601 i Danderyd. 7180 tillhörde tidigare Råsta och dessförinnan Märsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson



Hej,

Ja, placeringen av inv.nr. är lite udda. Ytterligare några Scanialedvagnar hos Arriva (SL-området) har sina nummer placerade på detta sätt, samtliga f.d. Märstavagnar.
Det gäller bl a (fritt ur minnet) 7820-7822 i Råsta. Bifogar en bild på 7821.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Sant! Kom på att även några av Arrivas 12-meters Volvo 8900 i Råsta har snedställda inv.nr., 8007, 8015 och 8021 om jag minns rätt. Har inte tillgång till min bildbank just nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Konstaterades det inte i tråden om nyleveranser av MAN led till Arriva att detta är enligt gällande föreskrifter?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Det kan nog stämma. När jag går igenom mina bilder på de nya Råstavagnarna 7400-7412 verkar det som att endast 7402 fått snedställt invnr höger fram. Standard verkar ändå vara rak position även om det är tillåtet med snedställt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

F.Å

Extra fult blir det av att siffran sju egentligen är en tvåa som manipulerats...

Mikael T Nilsson

Vad observant du är. Det hade jag helt missat. Ja, sjuan i 7180 ser faktiskt ut som en modifierad tvåa.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Såg nån av BM:s gamla bilder från 2017 där jag tror det var 7759 som hade snedställda siffror också, så det verkar ha pågått ett tag...

Mikael T Nilsson

Ok. 7759 var ursprungligen en Råstavagn som övergick från Keolis till Arriva 2012.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2020, 16:35:47 PM
Såg nån av BM:s gamla bilder från 2017 där jag tror det var 7759 som hade snedställda siffror också, så det verkar ha pågått ett tag...

Hittar ingen sån bild på 7759. Minns du Var och När under 2017 det var taget?

Har också bild på 7180 med knäppa 7:an.



//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.