Tågersättningen Helsingborg-Ängelholm (-Förslöv-Båstad)

Startat av Hasse L, 07 augusti 2022, 21:44:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

 .... är avslutad för denna gång.

De veckor jag tillbringat i trakten har jag tittat till trafiken emellanåt. Eftersom turistbussar (mestadels vita) tagit över mer och mer har mitt intresse svalnat. Hade väl sett fram emot någon av Nobinas Scalor, men dessa visade sig bara sporadiskt i ett första skede, sedan ännu mer sällan.

Några färgklickar från Hjalmarssons Buss uppenbarade sig i alla fall i Kalmar länstrafiks färger.

YFB 082


YFB 088


YHZ 434


Under taket i någon av ovanstående visades snygga bilder från Kalmar Länstrafik. På bild här: CNY 922.


ZCR 02K från Ed Bussresor uppskattade jag också.

Säkert har någon annan dokumenterat också alla turistbussar?

Walter

Tack för bilderna. Alltid undrat varför just Hjalmarssons kör så mycket tågersättning i Skåne. Brukar alltid ha någon LE-vagn med.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Med tanke på att hela ersättningen i höstas och våras körts med mycket Scala, men även med ordinarie regionbussar misstänker jag att det kanske har med semestertider att göra. Nobina var nog den vanligaste operatören tidigare, fast inte nu i sommar. Då semestertider brukar innebära problem med tillräcklig personal kanske det är så enkelt som att det var lättare att anlita andra bolag under sommaren.

Kollade precis upp Scalorna och såvitt jag kunde se var ingen av 7305-7306, 7325-7327 och 7389-7391 avställda. 7389-7391 är de som jag har sett oftast i sommar och dessa har ibland även stärkt upp som extrabussar på linje 506. 7390-7391 är sedan i våras gula, dock utan dekaler.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.