Författare Ämne: Väldigt mycket rött på blått i Stockholms innerstad för tillfället.  (läst 1667 gånger)

Utloggad Resenären

• Medlem
  • Antal inlägg: 264
De senaste veckorna har det inte gått en dag utan att jag sett minst en eller ett par röda vagnar på blåbusslinje i innerstaden och i förra veckan såg jag ett helt koppel röda på både linje 3 och 4. Är det något planerat?

Utloggad elliot

• Medlem
  • Antal inlägg: 53
Det är väll mycket rött på blått i hela Stockholm för tillfället

Utloggad Resenären

• Medlem
  • Antal inlägg: 264
Kanske det, men jag har bara observerat innerstaden. Finns det något skäl till det?

Utloggad hugge41

• Medlem
  • Antal inlägg: 2
Det kan bero på att de blåa bussarna får det nya skyltningssystemet installerat, och under tiden får de ersättas av röda. Men det är en teori.

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 25765
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
Vilket nya?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Utloggad Ersa

• スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 5946
Ska BussPC:n bort från Keolis i innerstan?

Utloggad Ola Å

• Medlem
  • Antal inlägg: 112
Buss-IT är på gång.

Utloggad Ersa

• スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
Berätta gärna mer om detta.

Utloggad buskörare

• Medlem
  • Antal inlägg: 3819
Ja, BussPC håller på att fasas ut och nya, och tydligen endel gamla, avtal innehåller egen variant. Arriva har en på Ekerö, Transdev har sin FOL-platta och Keolis håller på med denna.

Jag är osäker på om man kan prata med varandra över områdesgränserna med dessa nya?

Utloggad Ersa

• スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
Det är mest byten i gamla pågående avtal som det med Keolis i innerstaden, som det inte förekommit några vidare skriverier om. Jag tyckte jag såg en Rakelenhelt i en innerstadsbuss nyligen, dvs samma enhet som polisen använder, och som sattes in i Umeås stadsbussar för något decennium sedan.