H15-utfärd med SSS i söndags!

Startat av mjtag, 27 april 2022, 14:29:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mjtag

Hejsan!
I söndags (24/4) anordnade Spårvägssällskapet en veteranbussutfärd, för medlemmar, med vänstertrafikbussar. Tanken var att utfärden skulle ske med både H15 & trådbuss F3 men den sistnämnda hade tydligen lite problem med kompressorn så den fick åka hem igen. Vi åkte från Norrmalmstorg till Norra Hammarbyhamnen och tillbaka igen via bl a Centralen, Fridhemsplan, Västerbron, Medborgarplatsen, Hornsgatan, Slussen, Vasagatan & Kungsgatan. Det var inte så stor uppslutning av medföljande medlemmar men en mycket trevlig resa i alla fall och det är ju inte varje dag man får åka vänstertrafikbuss.

Jag hade velat lägga in några bilder på detta forum men då jag inte kan länka från hemsidan p.g.a. osäker anslutning så bilderna inte syns överallt så länkar jag till min tråd på Spårvägssällskapets forum för den som eventuellt vill se några bilder. Fler bilder & filmklipp finns min Instagram och en redogörelse över dagen finns på min blogg. Se nedan.

https://forum.sparvagssallskapet.se/viewtopic.php?t=42971

Ha det bra.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

mjtag

Nu fick jag tips om en bilduppladdningssajt så jag slänger in en bild från utfärden här. Nu kanske den ska vara under en annan kategori men det får bli här nu. Detta är alltså från vår paus under utfärden i Norra Hammarbyhamnen. Hoppas ni gillar bilden i alla fall.



Ha det bra.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Fredde

Trevligt!
Jag tog en bild på den på Vasagatan 21/4, då skyltad Björkhagen :)

Peter Rost

Trevligt! Vore kul att få åka H15 till Björkhagen vid lämpligt tillfälle.😉

//Peter

mjtag

Ja, det hade varit trevligt att få åka dessa bussar lite mer men det är väl inte så lätt när dörrarna är på "fel" sida.

Ha det bra.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

zjbus

Här mer info från SBH: https://www.svenskbusshistoria.se/#bus/36576
Avställd (2022-04-25) enl. Transportstyrelsen.

Fredde


mjtag

Det var också en trevlig bild och då den är tagen några dagar innan utfärden så gissar jag att det kan vara rekognosering av färdvägen inför söndagen, men jag kan ha fel också.  ;)

Ha det bra.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

zjbus


Peter Rost


zjbus

Tack bägge två för era bilder.