Slutkört på Ljusterö 2010

Startat av Fredrik Gelin, 27 februari 2022, 22:42:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Busslink 4263 var en av tre bussar som var stationerade på Ljusterö när Busslink körde 626.


2008 gick den fortfarande att se vid Danderyds sjukhus, men sommaren 2010 var det slutkört för 4263 av bilden att döma.

Jag gissar att denna bild är tagen i Jordbro industriområde där Busslink uppenbarligen hyrde en markplätt sommaren 2010.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Bussmicke

Tack för alla bilder du lade ut i kväll
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

Ljusteröboggina var sköna att köra minns jag, har för mig att de ersattes av B12:or från Nyköping.

Alex Ljusteröbon

Dom där åkte man en heldel när man gick i skolan, fina vagnar! ;D
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

homer

Jag kan minnas fel men visst fanns det 2 st?
1 som flyttades från björknäs 2002 när Swebus tog över där och den hade regionalinredning, men sen fanns även en med stadsbussinredning? eller minns jag fel?

Niclas Wennerlid

Det stämmer, 4366 (omnumrerades senare till 4263) och 4367 hade låga stolar.
Senare tillkom 4310 från Nacka/Värmdö, den hade höga stolsryggar och gardiner (det som SL kallade för regionalinredning).

// Niclas

Alex Ljusteröbon

Fanns även en kortvagn när ja flyttade ut dit som ja hör för mig hete 3466 men kan ha fel sen kom 4310 som ersättare när den försvann kommer ej ihåg när de va dock men nångång under 2005/2006
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Fredrik Gelin

Ljusterö hade länge 4366 (senare 4263) och 4367 som "fasta" bussar, sedan fick de en manuellt växlad boggibuss från T-län som dock inte blev särskilt långvarig innan den vandrade vidare till Norrtälje.
4310 vill jag minnas byttes lite fram och tillbaka mellan Täby och Norrtälje innan Ljusterö fick 1210-1212 när Busslink tappade Sörmland och Örebro.
3466 alternerade mellan Ljusterö och Täby i olika perioder har jag för mig, eventuellt var den även i Norrtälje en period.
Det fanns även en fd Örebroare som hette 3866 som vandrade lite fram och tillbaka mellan Norrtälje, Ljusterö och Täby.
Jag försökte alltid få den om den var i Täby.
Den var en trevlig kompis när jag körde sena kvällar och det inte var behov av ledbussar egentligen.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk