Att ha 807-bussarna baserade mestadels i Uppsala och Rimbo, samt någon enstaka i Norrtälje, var ett bra upplägg med minimala tomkörningar. Idag står alla 677-blåbussar (utom en) i Norrtälje, vilket leder till tomkörningar därifrån istället, då flera omlopp fortfarande än idag börjar och slutar i Rimbo.
Det finns ett enda litet utbyte kvar, i form av vardagsdygnets första 677 från Uppsala, som körs med en gul buss från Uppsala till Åby Långhundra, där den vänder tillbaka igen. Detta lär förmodligen fortsätta även efter att Keolis respektive Transdev tagit över kontrakten.
Visst var alla dessa utbyten populära bland den vana förarkåren i Rimbo, som hade ett rejält stort trafikområde som sträckte sig över betydande delar av Uppsala kommun i väst, Östhammar i norr, samt alla möjliga lokala linjer runtom Täby/Danderyd i söder. Det var trevliga varierande arbetsdagar på den tiden.