Ingenting hade hindrat Busslink/Keolis från att cirkulera bussar mellan undergaragen. Sedan fanns det nog tre eller fyra andra 56vagnar som kunde ha satts ut i stället. Men något säger mig att det var lite siffermagi, då oml. 6471 främst var nattbussomlopp på helgen på linje 699 och 5625 hade ett regnummer BBZ699.
Att cirkulera bussar mellan Vaxholm och Åkersberga krävde oftast att man körde via Täby.
Fanns det ingen direkt anledning att byta bussen när den kom till Täby så gjorde man inte heller det.
På helgerna tog förarna som Buskörare skriver ofta ut en buss själva och meddelade sedan TL eller driften i Täby vilken buss de tagit så man kunde pricka av både förarna och bussarna.
På den tiden tankades och tvättades Vaxholmsbussarna oftast i Åkersberga på vardagsnätterna vilket gjorde att de bussar som var i Vaxholm oftast bara byttes ut om de hade ärende till Täby för verkstadsbesök, storstäd eller något annat.
Samma princip gällde för Ljusterö.
Åkersberga och Vallentuna hade ju egen tvätthall och akutverkstad, så de bussarna byttes oftast bara om de behövde besöka verkstaden i Täby.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk