Keolis 4039 - från blå till röd (?)

Startat av Hasse L, 01 januari 2022, 13:39:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


Ett långskott från andra sidan Valhallavägen.

Bältes-Assar

Det är tydligen flaggdag varje dag hela julen på det där garaget!

Ersa

Flaggningen har varit väldigt varierande under jul, mellandagarna och nyåret beroende på vilken depå respektive underdepå bussar tillhör. Ibland skiljer det väldigt mycket internt inom trafikområden.

IvveRivve004

Att 4039 har blivit röd förklarar dock inte vad som hänt med 4040-4042. Hoppades förresten på att 4061 skulle bli röd...

Hasse L

#4
Röda 4040 sedd i början av vecka 2. 4042 ännu blå igår, lördag.  /H


Hasse L


homer

Verkar som jag missat någon tråd tidigare... Finns det någon anledning till att det blir fler röda ledbussar och färre blå eller är et något annat som hänt?

Ulf Berlin

Tidtabellerna för Blåbusslinjerna 1,2,3,4 och 6 har väl ändrats så att färre bussar åtgår till dessa?/Ulf

B10M

Citat från: Hasse L skrivet 16 januari 2022, 09:56:02 AM
Röda 4040 sedd i början av vecka 2. 4042 ännu blå igår, lördag.  /H
Verkar enbart vara i Tomteboda som man målar om bussar, 4042 är ju i Frihamnen (har aldrig varit i Tomteboda) så den lär nog förbli blå.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

Hej Micke!
Inte vad jag har sett. Men den har varit osynlig för mig i ett par veckor, så kanske är den på ommålning.

/Hasse
(i nordvästra Skåne på kort besök, så vi får lita till övriga observatörer.)

Hasse L


Bussmicke

4038 rullade på 69 i tisdags.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IvveRivve004

Citat från: B10M skrivet 20 januari 2022, 23:12:57 PM
Verkar enbart vara i Tomteboda som man målar om bussar, 4042 är ju i Frihamnen (har aldrig varit i Tomteboda) så den lär nog förbli blå.

Nu har jag sett i den här videon på YouTube att 4042 är röd:
https://youtu.be/GriG3oRcWNA

Per E

Vill minnas att jag sett 4041 röd. Även 4033 lär var röd men den har jag inte sett.