Linjebuss 5933

Startat av Bussmicke, 27 september 2021, 13:54:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Så här såg skrotet ut i Estland 2006, förvånande att det lades ut pengar på en ny lack:  www.svenskbusshistoria.se/go?id=20147

Ersa

Var ju samma sak med många UL-grå bussar som lackades UL-gula omkring 2005-2006, och som skrotades ut ett år efter omlackering.

Nico

Kul med bilden från Ulriksdals station. Det är ju mina hemmatrakter och idag är ju allt som syns i bakgrunden bebyggt med flerfamiljshus, kontor etc.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

zjbus

Citat från: Ersa skrivet 27 september 2021, 15:52:22 PM
Var ju samma sak med många UL-grå bussar som lackades UL-gula omkring 2005-2006, och som skrotades ut ett år efter omlackering.
Var väl ingen större idé att lägga resurser på omlackering av bussar som så snart skulle skrotas.

david96

Vad hände med bussen vid Djursholms Ösby stn när den skulle bärgas?

Bussmicke

Ingen aning.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Varför en buss utan synliga problem bärgades för snart 25 år sedan kan man bara spekulera i. Sannolikt någon form av skada på motor, drivlina eller möjligen bromsar osv. gjorde att den krokades hemåt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman