Swebus 3886...

Startat av Bussmicke, 25 september 2021, 20:39:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Först Mjölby stadsbuss, sedan på Hisingen i Göteborg.













//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Bra bilder på något som mest liknar ett rymdskepp!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Ja för någon liknelse med en traditionell buss syns ju inte.

Fredrik Klint

Fyra hjul och en ratt. Och några dörrar  8)

3491 måste ha varit av liknande modell, rullade sista åren i Bromma. Kom från Helsingborg...?

Ebermark

Swebus hade fyra Neoplan N8008 (3488-3491) för servicelinjetrafiken i Lund. Samma utseende som denna fast en lite mindre modell. Detta var en N8012.

Ebermark

Ja i Mjölby blev denna buss inte gammal. Levererades våren 1996, men försvann redan efter cirka ett år. Kvaliteten var rent usel så det gick inte att ha en sådan buss utan reserv i tätortstrafiken. I Göteborg fanns det väl sannolikt fler möjliga reservfordon så där kunde den gå ner den funkade antar jag. Enligt SBH avyttrades den redan 2001, så den blev inte gammal i Göteborg heller.

I Mjölby ersattes denna buss av en Volvo B10L/Säffle från Motala.

Bussmicke

Jag är glad jag fick den på bild. Då hade jag tur eller hade man inte upptäckt hur dålig den var när jag var där i Mjölby?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.