Eskilstuna busstation 1997

Startat av Bussmicke, 22 februari 2021, 05:02:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vet fortfarande inte när Den lade ned. nån som vet?
Tommy Silo, Ulf Dahl?







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Härliga bilder! Det känns som att det inte skulle vara så länge sen.... men kalendern säger något annat, till och med ett annat årtusende....

Busstationen slutade trafikeras av Sörmlandstrafiken i och med vintertidtabellen 2016/2017.

Resenären

Härlig tid. Nya linjenummer hösten 1995 - tresiffrigt, 1 stad, 2, Etna, 3 Strängnäs, 4 Katrineholm/Vingåker/Flen, 5 Nyköping, 6 - skollinjer, 7, typ Stomlinjer mellan kommunhuvudorter 8, Expressbussar

Syns att bussarna i många fall inte hade tre rullar från början.

Bussmicke

Citat från: Taunusch skrivet 28 maj 2021, 18:30:48 PM
Härliga bilder! Det känns som att det inte skulle vara så länge sen.... men kalendern säger något annat, till och med ett annat årtusende....

Busstationen slutade trafikeras av Sörmlandstrafiken i och med vintertidtabellen 2016/2017.
Tack. Okej, det var så pass länge sedan.
Äntligen fick jag veta när det var. Finns det planer för busstationen?

/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Vad jag känner till är det bara några fackliga expeditioner kvar där uppe idag förutom att Sörmlandstrafiken har fikarum och toalett för chaufförerna. Café, väntsal och bussgods är stängda sedan många år.

I normalläget stannar bussarna till/från finlandsfärjorna fortfarande där uppe. Däremot är den stora asfaltsytan som användes som hållplatser för linjetrafiken omgjord till parkeringsplatser.

Några framtida planer känner jag inte till. Det är sannolikt en knepig plats att bygga något annat på med tanke på att den är så tajt inklämd mellan två järnvägar.

Bussmicke

Besökte platsen för 2 år sedan, hur det ser ut idag vet jag inte.















//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Den startades upp 95-97 någon gång. Minns detta för gick i gymnasiet i Eskilstuna då. Innan så låg den vid Klosters kyrka