Operatör för tågersättande bussar Helsingborg - Eslöv 31 augusti - 1 november?

Startat av Gano, 05 augusti 2020, 23:57:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Som sagt, är det någon här som känner till vilken operatör som kommer att köra tågersättande bussar mellan Helsingborg och Eslöv under perioden 31 augusti till 1 november? Rent spontant känns Bergkvarabuss mest troligt, men med tanke på att Transdev kör ersättningsbussar denna vecka på samma sträcka blev jag lite fundersam.

Tacksam för svar

tosiaba

Bergkvara har bara akut tågersättning på pågatågen. planerade driftstop är det annan, Transdev?

Gano

Okej. Jag vet att Bergkvara tidigare har kört när det varit längre avstängningar för Pågatågen fast det var visserligen ett par år sedan. Sen var det väl inte så länge sedan Nobina vann avtalet om att köra all planerad ersättningstrafik för Pågatågen, men jag är osäker om det avtalet är i bruk ännu.

Walter

Nobinas avtal som omfattar pågatåg och alla sträckor för Öresundstågen börjar vid Kommande tidtabellsskifte i december. Vet inte vem som kör fram tills dess.

Även stopp på södra stambanan en vecka senatens augusti när de tillfälliga spåren ska kopplas in för fyrapårsbygget. Där tror jag Transdev har ansvaret.

Citat från Busstidningen

I Nobinas uppdrag ingår även ansvar för personal, fordon och övrig utrustning som krävs för att upprätthålla ersättningstrafiken.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael Lövgren

vet att iaf Björks har gått ut och bett företagen lägga anbud på vissa sträckor när det har varit planerade stopp.
när det gäller de planerade stoppen för skånetrafiken så har det nu under våren/sommaren varit så att bussakuten kollat med olika bussföretag som brukar ställa upp att köra. de har sedan fördelat det mellan bolagen nu när det varit mindre trafik pga corona. hur det kommer att fördelas under de 2 månaderna har jag ingen aning om, men under denna veckan så körde Transdev, Sundspärlan, Starbussar och Alternativ Trafik.
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...