Keolis 6955

Startat av Carl Eric, 12 december 2019, 17:42:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

I Flemingsberg på pendeltågsersättning, en lördag i januari 2011.



Bussen togs ur trafik en dryg månad efter att bilden togs.


//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

zjbus

Citat från: Carl Eric skrivet 12 december 2019, 17:42:20 PM
I Flemingsberg på pendeltågsersättning, en lördag i januari 2011.

Bussen togs ur trafik en dryg månad efter att bilden togs.


//Carl Eric
Tack för din bild, gick den betydligt mer intressanta Neoplanen bredvid också på pendeltågsersättning? www.svenskbusshistoria.se/go?id=44341
Undrar vilket öde den drabbades av, finns inte kvar i registret efter endast 12 år.
Mvh zjbus

Lulebussen

Den exporterades 2017-01-31.

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 12 december 2019, 18:50:57 PM
Den exporterades 2017-01-31.
Stort tack för din information, hos SBH har tydligen tiden stannat sedan 2010-05-17 som är senast registrerade händelsedatum för den bussen då Delfinbuss AB, Stockholm förvärvade den.
Mvh zjbus

virtual1

Tack för bilden! Är det bara jag som saknar dessa? Kantiga i utseendet, och ofta rätt slitna i inredningen - men oftast bekväma att åka med ändå och inte så bullriga.

Sundås

Citat från: zjbus skrivet 12 december 2019, 19:01:33 PM
Stort tack för din information, hos SBH har tydligen tiden stannat sedan 2010-05-17 som är senast registrerade händelsedatum för den bussen då Delfinbuss AB, Stockholm förvärvade den.
Mvh zjbus

Är väl bara att skicka in en komplettering  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Carl Eric

Kul att den uppskattades!

Citat från: zjbus skrivet 12 december 2019, 18:24:05 PM