Keolis 6955

Startat av Carl Eric, 12 december 2019, 17:42:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

I Flemingsberg på pendeltågsersättning, en lördag i januari 2011.



Bussen togs ur trafik en dryg månad efter att bilden togs.


//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

zjbus

Citat från: Carl Eric skrivet 12 december 2019, 17:42:20 PM
I Flemingsberg på pendeltågsersättning, en lördag i januari 2011.

Bussen togs ur trafik en dryg månad efter att bilden togs.


//Carl Eric
Tack för din bild, gick den betydligt mer intressanta Neoplanen bredvid också på pendeltågsersättning? www.svenskbusshistoria.se/go?id=44341
Undrar vilket öde den drabbades av, finns inte kvar i registret efter endast 12 år.
Mvh zjbus

Lulebussen

Den exporterades 2017-01-31.

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 12 december 2019, 18:50:57 PM
Den exporterades 2017-01-31.
Stort tack för din information, hos SBH har tydligen tiden stannat sedan 2010-05-17 som är senast registrerade händelsedatum för den bussen då Delfinbuss AB, Stockholm förvärvade den.
Mvh zjbus

virtual1

Tack för bilden! Är det bara jag som saknar dessa? Kantiga i utseendet, och ofta rätt slitna i inredningen - men oftast bekväma att åka med ändå och inte så bullriga.

Sundås

Citat från: zjbus skrivet 12 december 2019, 19:01:33 PM
Stort tack för din information, hos SBH har tydligen tiden stannat sedan 2010-05-17 som är senast registrerade händelsedatum för den bussen då Delfinbuss AB, Stockholm förvärvade den.
Mvh zjbus

Är väl bara att skicka in en komplettering  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Carl Eric

Kul att den uppskattades!

Citat från: zjbus skrivet 12 december 2019, 18:24:05 PM
Tack för din bild, gick den betydligt mer intressanta Neoplanen bredvid också på pendeltågsersättning? www.svenskbusshistoria.se/go?id=44341
Undrar vilket öde den drabbades av, finns inte kvar i registret efter endast 12 år.
Mvh zjbus

Det stämmer att Neoplanen från Delfinbuss också gick på pendeltågsersättning. Tågen ersattes med buss fredag-söndag mellan Flemingsberg och Tumba, minns inte om det var planerat eller mer akut. Här kommer en bild på den:



//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

zjbus

Citat från: Carl Eric skrivet 16 december 2019, 09:01:55 AM
Kul att den uppskattades!

Det stämmer att Neoplanen från Delfinbuss också gick på pendeltågsersättning. Tågen ersattes med buss fredag-söndag mellan Flemingsberg och Tumba, minns inte om det var planerat eller mer akut. Här kommer en bild på den:


//Carl Eric
Tack för din info och din bild.
Mvh zjbus

Bussmicke

Citat från: zjbus skrivet 12 december 2019, 18:24:05 PM
Tack för din bild, gick den betydligt mer intressanta Neoplanen bredvid också på pendeltågsersättning? www.svenskbusshistoria.se/go?id=44341
Undrar vilket öde den drabbades av, finns inte kvar i registret efter endast 12 år.
Mvh zjbus
En turistbuss kan inte vara mer intressant.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Citat från: Bussmicke skrivet 22 december 2019, 01:15:07 AM
En turistbuss kan inte vara mer intressant.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

...det är väl upp till var och en...? Vissa gillar linjevagnar, andra turistbussar å ytterliggare andra kanske fastnar mer för den administrativa delen av bussvärlden.. 😂

Det finns många...."inriktningar"...i bussintresset som vi alla delar här.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 22 december 2019, 01:15:07 AM
En turistbuss kan inte vara mer intressant.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Det är din åsikt men därmed långt i från allas åsikt. Det är självklart individuellt vad som är mer intressant och jag har inte påstått att turistbussar generellt är mer intressant än linjevagnar, det beror helt och hållet på vilken/vilka bussar det handlar om. Låt var och en ha sin egen åsikt.

zjbus

Citat från: Kvarne skrivet 22 december 2019, 08:25:03 AM
...det är väl upp till var och en...? Vissa gillar linjevagnar, andra turistbussar å ytterliggare andra kanske fastnar mer för den administrativa delen av bussvärlden.. 😂

Det finns många...."inriktningar"...i bussintresset som vi alla delar här.
Instämmer fullständigt med föregående talare.