Huvudmeny

Arlandalacken.....

Startat av Åkarns Kalle, 05 september 2013, 17:13:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Danne B. skrivet 14 september 2013, 09:20:02 AM
Är det bara jag som blir lite nyfiken på regskylten på den svarta?

ROX238 kan den ju sannolikt inte haft. Photoshop eller fejkad skylt? Om så, varför?

//Danne

Jo, jag noterade det. R kom inte som första bokstav förrän under år 2000 och nådde RY under november.
Men skylten på bilden är tydligt den skyltmodell som tillverkades från 1972 fram till 31 december 1983.

groenis

När det gäller regskyltar efter att vi gick över till den modell vi har idag så var det för att göra fordonen
ej sökbara, i många fall var det oftast test och foto modeller som fick dessa fejknummer.

En klassiker som Volvo använde i många år och som fortfarande används är MLB  803.

/Lennart

Åkarns Kalle

Tack för bilder & info mycket intressant
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Danne B.

#18
Citat från: Ersa skrivet 14 september 2013, 10:12:58 AM
Jo, jag noterade det. R kom inte som första bokstav förrän under år 2000 och nådde RY under november.
Men skylten på bilden är tydligt den skyltmodell som tillverkades från 1972 fram till 31 december 1983.

Precis! :) Så antingen photoshop eller fejkskylt. Alternativt bilden en efterkonstruktion med en renoverad bil, men det känns väl mer otroligt...

//Danne

Nico

Sannolikt en fuskskylt... och då tog man säkert för enkelhetens skull ett reg.nr som inte ännu skulle ges ut på många år.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Danne B.

Citat från: Nico skrivet 16 september 2013, 07:41:46 AM
Sannolikt en fuskskylt... och då tog man säkert för enkelhetens skull ett reg.nr som inte ännu skulle ges ut på många år.

Förmodligen ja... :)

//Danne