Uppdatering av forumet!

Startat av Björn Ax, 07 januari 2012, 18:59:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

testa 1280#768 men mycket bättre vart det inte och det blir fel perspektiv på det mesta  blocket  vart ju väldigt smala bilder på
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Susanne

Jag har en laptop med widescreeen skärm och en skärmupplösning på 1366x768 och allt ser ut som vanligt, förutom den ny versionen då, men bilderna visas so de tidigare har gjort.

Björn Ax

Citat från: yngrot skrivet 09 januari 2012, 18:47:24 PM
testa 1280#768 men mycket bättre vart det inte och det blir fel perspektiv på det mesta  blocket  vart ju väldigt smala bilder på

Vad använder du för webbläsare? Om andra sidor blir dåliga också så är det nog inte på vår sida problemet är.

Jag kör 1900x1200 och för mig ser allt bra ut. Kör FF9.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ted Selander

Jag tillför säkert ingenting genom att hälsa att allt ser bra ut, bildskärmens upplösning är 1200x800. Har en knätopp som ofta dockas till en större och bredare skärm.

Staffans 900-bild visas något större på min skärm än hans större bild. Jag förundras bara litet, och önskar absolut inte att det skulle vara annorlunda.

Mr. Tapatalk är sig lik.

Hasse L

Min bildskärm har 1024x768 som högsta upplösning. Då är det kört alltså?

Good bye.
/H.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 januari 2012, 21:47:44 PM
Min bildskärm har 1024x768 som högsta upplösning. Då är det kört alltså?

Good bye.
/H.

Det kan väl inte vara möjligt. Så låg lägsta upplösning på bildskärmen är det väl 15 år sedan som datorerna hade och då under Windows 3.  Eller är det någon modernare version som undgått mig?

Uppgraderingen av forumet var nödvändigt eftersom den gamla versionen inte längre uppdateras eller supportades. Vid minsta fel där vi behövde hjälp skulle vi alltså varit tvungna att stänga forumet. Och tyvärr stöder nya versioner inte alltför gamla Windows-versioner.

Eftersom de allra flesta av läsarna här tycks kunna se bilderna utan problem finns det väl ingen anledning att sluta visa dem bara för att de ser konstiga ut hos dig? Men du bestämmer naturligtvis själv över dina bilder.





Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

riiga

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 januari 2012, 21:47:44 PM
Min bildskärm har 1024x768 som högsta upplösning. Då är det kört alltså?

Good bye.
/H.
Om det är en LCD-skärm med förhållandet 4:3 torde 1280x1024 vara möjligt att använda. Om det är en CRT-skärm (tjock) så ska du i princip kunna ha vilken upplösning som helst upp till 1280x1024 eller 1600x1200. 1024x768 känns nämligen väldigt litet med dagens mått mätt. Vad rör det sig om för hårdvara?

jocke

Ja att ha 1024 som maxupplösning låter väldigt skumt. Forumiterna får samla ihop en 20:- var så du kan köpa en skärm.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Camilla

Jag har inga problem att se bilder men det kanske beror på att jag har en 22 tums skärm med upplösning 1680x1050.


Eric Ö.

Har inga som helst problem att se bilder med min bärbara dator... 13.5 tums skärm och upplösningen 1336 x 768

/ Eric
Tjörns Omnibustrafik 2015 - 2017
Nobina Trollhättan 2017 - 2019
Tillbaks på Tjörns Omnibustrafik 2019

Jona

Citat från: bussgrabben skrivet 08 januari 2012, 16:03:01 PM
Just nu går det inte längre att lätt se vilka trådar man läst och inte. Förut skilde sig länkfärgerna åt, men inte längre.

Nu fattar jag vad bussgrabben menar, för jag har samma fel. Det finns inget sett och se om man besökt tråden eller inte.

Det står nytt efter rubriken, men det gäller ju om det kommit något nytt i tråden, men går inte och se om jag besökt den tidigare och kanske inte vill se bildsvepet igen, minns jag personligen inte vilka trådar jag läst, så kan jag alltså inte veta om det är en oläst tråd eller inte.

Kan man inte ordna så en icke besökt tråd har t.ex fetare text i rubriken, men blir vanlig storlek direkt den besökts.
Då ser jag direkt om jag läst tråden, är den fet stil = oläst.
Vanlig stil med NYTT symbol, läst tråd men nytt inlägg i den.

Sedan är det så, är van och välja bakåt i webbläsaren och sedan läsa nästa tråd. Gör jag nu så står NYTT kvar i tråden, då måste jag uppdatera för ny status, eller välja gå till bussnack igen längs ner i tråden.
Men det är inte lika stort problem som detta med att man inte kan se om man besökt tråden eller inte. Det var väldigt jobbigt tyckte jag.

/Jona
MVH Filosofen Jona

yngrot

Citat från: Björn Ax skrivet 09 januari 2012, 20:42:38 PM
Vad använder du för webbläsare? Om andra sidor blir dåliga också så är det nog inte på vår sida problemet är.

Jag kör 1900x1200 och för mig ser allt bra ut. Kör FF9.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk



Jag kör med Firefox på den gamla datorn med tjockskärm och på den lilla internet explorer.. Men det underliga är ju att det bara är buss snack som blivt annorlunda efter uppdateringen  alla andra sidor är ju normala...  . Jag kan tilläggga att jag är rätt kass på datorer.. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Hasse L

Citat från: riiga skrivet 09 januari 2012, 23:10:59 PM
Om det är en LCD-skärm med förhållandet 4:3 torde 1280x1024 vara möjligt att använda. Om det är en CRT-skärm (tjock) så ska du i princip kunna ha vilken upplösning som helst upp till 1280x1024 eller 1600x1200. 1024x768 känns nämligen väldigt litet med dagens mått mätt. Vad rör det sig om för hårdvara?
Skärmen är en Fujitsu med typbeteckning Flat panel active matrix-TFT LCD. Årsmodellen bör vara 1998 och två lägen av upplösning står till buds: 800x600 och 1024x768. Diagonalens längd är 38,35 cm. Jag har Windows Vista.
Jag inser att skärmen är mogen för museum, men bävar inför att försöka installera en ny. Jag är verkligen lika ointresserad som okunnig av/om datorteknik. Du kanske kan rekommendera en skärm? Av utrymmesskäl får den inte vara för stor.

/Hasse

Camilla

Citat från: Hobgoblin skrivet 10 januari 2012, 22:03:02 PM
Skärmen är en Fujitsu med typbeteckning Flat panel active matrix-TFT LCD. Årsmodellen bör vara 1998 och två lägen av upplösning står till buds: 800x600 och 1024x768. Diagonalens längd är 38,35 cm. Jag har Windows Vista.
Jag inser att skärmen är mogen för museum, men bävar inför att försöka installera en ny. Jag är verkligen lika ointresserad som okunnig av/om datorteknik. Du kanske kan rekommendera en skärm? Av utrymmesskäl får den inte vara för stor.

/Hasse

Står det så på bildskärmsinställning  på datorn eller själva skärmens meny?

Hasse L

Citat från: Camilla skrivet 10 januari 2012, 22:29:20 PM
Står det så på bildskärmsinställning  på datorn eller själva skärmens meny?
Skärmens meny, den som syns när man högerklickar på skärmen.