Uppdatering av forumet!

Startat av Björn Ax, 07 januari 2012, 18:59:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch buss

Det var bättre förr och det var dum att ändra på sämre.

// Ch buss

bisquit

Det har helt klart blivit en snyggare design. Bara en del saker som behöver justeras. Då bl.a en del forumriters bilder nu helt plötsligt måste scrollas. Samt i en del lägen, så kan vissa texter verka otydliga. Men man får ge det lite tid och finslipa det hela. Så kommer det sen bli superb..  8)

Carl Eric

Citat från: ch buss skrivet 08 januari 2012, 16:59:52 PM
Det var bättre förr och det var dum att ändra på sämre.

// Ch buss

Världen kommer aldrig att bli bättre om det man inte vågar sig på några förändringar....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Det jag saknar är att inläggen blir skuggade om man har klickat på dem, rätt praktiskt att veta vilka inlägg som är nya och  vilka man redan läst.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Robert T

Citat från: Jacob skrivet 08 januari 2012, 17:51:09 PM
Det jag saknar är att inläggen blir skuggade om man har klickat på dem, rätt praktiskt att veta vilka inlägg som är nya och  vilka man redan läst.

//Jacob

Jag använder denna funktionen: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?action=unread
Sedan klickar man på bilden "nytt" så scrollas man automatiskt ner till första olästa inlägget. Otroligt smidigt!  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jacob skrivet 08 januari 2012, 17:51:09 PM
Det jag saknar är att inläggen blir skuggade om man har klickat på dem, rätt praktiskt att veta vilka inlägg som är nya och  vilka man redan läst.

//Jacob

Har du inte öppnat tråden sedan sista nya inlägg gjordes så står det "New" efter i en orange ram. Finns det inte någon sådan så är tråden redan öppnad. Varför skulle inte det fungera lika bra?

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bussgrabben

Citat från: mil skrivet 08 januari 2012, 16:07:17 PM
Jag kan det för de som jag läst står det inte en organge blaffa med ordet nytt bakom

Vad är det för orange blaffa?

Förut hade länkarna till de olika trådarna olika färg beroende på om jag öppnat den eller ej. Det gör det lättare att hålla koll på om jag läst i tråden eller ej.


mil

Citat från: bussgrabben skrivet 08 januari 2012, 18:27:26 PM
Vad är det för orange blaffa?

Förut hade länkarna till de olika trådarna olika färg beroende på om jag öppnat den eller ej. Det gör det lättare att hålla koll på om jag läst i tråden eller ej.



Ja på det du visade är det blått efter de ämnen du inte läst  ex vis ämne 2 och tre. Ämne nummer ett hade du redan öppnat

Nico


Citat från: ch buss skrivet 08 januari 2012, 16:59:52 PM
Det var bättre förr och det var dum att ändra på sämre.

Allt är relativt, med när en version av ett forum blir så gammal att den inte längre uppdateras eller får support så måste man byta upp sig. Sen kommer det självklart vara för- och nackdelar med en ny version. Överlag så handlar det dock till stor del troligen om att vänja sig.

Ungefär som att man inte riktigt känner igen sig själv efter att ha varit hos frisören, men att det går över på en dag eller två. I det här fallet så tycker jag nog att det kan vara läge att avvakta några dagar och testa på det nya innan man börjar klaga...  ;)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussgrabben

Citat från: mil skrivet 08 januari 2012, 18:43:47 PM
Ja på det du visade är det blått efter de ämnen du inte läst  ex vis ämne 2 och tre. Ämne nummer ett hade du redan öppnat

Ja, så har det alltid varit, men det betyder ju bara att det kommit ett nytt inlägg, inte att ämnet i sig är nytt. Detta såg jag tidigare genom att länkarna hade olika färger beroende på om jag klickat på dem eller ej. Så är det inte längre.

Carl Eric

Det ni beskriver beror på historiken i er specifika dator. "Nytt" skylten är individuell för varje användare. Då vet man vad man har läst och inte om man exempelvis byter dator eller kollar via en surfplatta!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bussgrabben

Citat från: Carl Eric skrivet 08 januari 2012, 19:33:05 PM
Det ni beskriver beror på historiken i er specifika dator. "Nytt" skylten är individuell för varje användare. Då vet man vad man har läst och inte om man exempelvis byter dator eller kollar via en surfplatta!

Det är fortfarande inte den jag pratar om. Jag pratar om länkfärgerna.

ch buss

Citat från: Nico skrivet 08 januari 2012, 18:50:08 PM
Allt är relativt, med när en version av ett forum blir så gammal att den inte längre uppdateras eller får support så måste man byta upp sig. Sen kommer det självklart vara för- och nackdelar med en ny version. Överlag så handlar det dock till stor del troligen om att vänja sig.

Ungefär som att man inte riktigt känner igen sig själv efter att ha varit hos frisören, men att det går över på en dag eller två. I det här fallet så tycker jag nog att det kan vara läge att avvakta några dagar och testa på det nya innan man börjar klaga...  ;)

Jag tänka inte klagar mer, hoppas den ny uppdatering blir bättre.

Ha en trevlig kväll.

// Ch buss

Björn Ax

Citat från: bussgrabben skrivet 08 januari 2012, 19:38:54 PM
Det är fortfarande inte den jag pratar om. Jag pratar om länkfärgerna.

Det var troligen det aktuella temat du använde som hade den funktionen. Ska se om jag kan hitta ett tema med liknande funktion.

bussgrabben

Citat från: Björn Ax skrivet 08 januari 2012, 20:24:01 PM
Det var troligen det aktuella temat du använde som hade den funktionen. Ska se om jag kan hitta ett tema med liknande funktion.

Det skulle vara mycket uppskattat! :)