GDG 1600

Startat av 1896, 22 september 2011, 12:55:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Uj, uj, uj, vilken vacker bild, gamla busstationen i Borlänge den del där stadslinjerna hade sina hållplatser, bakom fotografen fanns "Villavillerkulla", förarnas fikalokal, och till vänster fanns stora planen för landsbygdslinjer, rakt fram ligger SJ:s stationshus:

www.svenskbusshistoria.se/go?id=11862

bilomnibussen

Hej! Trevligt! Jag visste inte att även 1600-vagnarna haft den gamla lackkombinationen. Men när jag började där 1977 gick de flesta stadslinjerna inte till busstationen. Huvudlinjerna hade en knutpunkt i centrum.
Mvh Jan G

1896

Var väl Bomsarvlinjerna och Hjärbo linjen som utgick från dessa hållplatser.  :)

1896

Bussen är avreggad 20110104 enl bilregistret.  :'(

bilomnibussen

Tveksamt om Hjärpbolinjen 8 utgick från busstationen. Jag vill minnas att den också utgick från hållplatsen vid hotell Brage. Men linje 11 och 12 till Bomsarvet utgick från busstationen. Det var i princip samma linje där varvet kördes åt varsitt håll.
Mvh Jan G

1896

Citat från: bilomnibussen skrivet 02 november 2011, 13:18:34 PM
Tveksamt om Hjärpbolinjen 8 utgick från busstationen. Jag vill minnas att den också utgick från hållplatsen vid hotell Brage. Men linje 11 och 12 till Bomsarvet utgick från busstationen. Det var i princip samma linje där varvet kördes åt varsitt håll.
Mvh Jan G

Linje 6 och 7 var ju samma sak med samma slutdestination Bomsarvet, men dom kördes åt olika håll. Linje 8 utgick från Busstationen och hade hållplats vid Brage fickan.  :)

6+7 slogs ju senare ihop och blev enbart linje 6, 11+12 slogs samtidigt ihop och blev linje 11.