Järnvägsmuseét i Gävle

Startat av 1896, 15 mars 2011, 14:03:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Har en modell av en Scania CF6561, skala 1:10, avsedd för vänstertrafik, bussen ska vara en modell av den 1000:de helbyggda bussen, är SJ orange, och det står SJ Tidaholm i Fronten.

Har en bild men har inte en susning om hur jag lägger ut den, nån som känner till bussen ?  ???

Björn Forslund

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 mars 2011, 14:03:48 PM
Har en modell av en Scania CF6561, skala 1:10, avsedd för vänstertrafik, bussen ska vara en modell av den 1000:de helbyggda bussen, är SJ orange, och det står SJ Tidaholm i Fronten.

Har en bild men har inte en susning om hur jag lägger ut den, nån som känner till bussen ?  ???


Det bör väl vara en buss tillverkad gissningsvis 1962 om det ska vara det 1000:e helbygget, för däri ingår ca 450 bussar Metropol o Capitol. CF65 tillverkades fram till 1963. Någon kanske vet exakt vilken buss det är?

HJP

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 mars 2011, 14:03:48 PM
Har en bild men har inte en susning om hur jag lägger ut den, nån som känner till bussen ?  ???
****
Om du har bilden skannad, så kan du använda denna: http://tinypic.com/

HJP

1896

Har bara bilden på mejlen, jag är urkass på data.  ::)

HJP

#4
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 mars 2011, 16:40:06 PM
Har bara bilden på mejlen, jag är urkass på data.  ::)
****
Men då kan du högerklicka på den, och välja "Spara bild som". På listan som "ramlar ut", klickar du dig fram till den plats som du vill ha bilden. Till sist klicka på "Spara", längst ner.
Om det inte finns något "Spara bild som", så klicka på "Kopiera". Gå till den plats där du vill ha bilden. Högerklicka där, och till sista "Klistra in".

Tiny Pic, börjar du med att "Bläddra". Gå till din bild och vänsterklicka på den, därefter "Öppna", och Upload Now!. Kopiera den ibland, svårlästa koden, och Upload Now!. Vänta en liten stund, och markera sedan texten i "IMG Code for forums &....". Högerklicka på den markerade texten. Gå till ditt inlägg i Buss Snack och högerklicka, Klistra in, så kommer filnamnet för din bild upp. KLART! Förhandsgranska.

HJP

1896

När jag klickar på bilden finns varken "spara som" eller "kopiera" i listan, men jag la ut bilden på skrivbordet, vilken kod är det som ska kopieras ? står bara att uppladdningen misslyckades.

1896

#6
Få se om jag lyckas med detta, provar med en länk till bilden:



Jippi, det funka.  :D