någon som har de olika garagens bussar o linjer i Stockholm

Startat av bussfan, 06 januari 2011, 15:38:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 januari 2011, 10:01:46 AM
Hej, det stämmer att linjen bytte beteckning från 40E till 40X innan linje 70 kom till. Det stämmer också att linje 40X trafikerades av ledvagnar från Täby. Jag har bildbevis någonstans, bl a H25 6168, men hittar dem inte bland mina skannade bilder. Jag återkommer om jag hittar bilderna.

40X fanns väl relativt kort tid innan 70 startade, innan dess hette extrabussarna 40E och gick 40:s vanliga väg. Jag har dock inget minne av att någon annan än Hornsberg körde denna linje, kanske är det så att det stod 40X och inte 40E på skyltarna Ersa hittade?
Annonserades 40X i tidtabellerna? Vagnarna på 40E gjorde det inte och var vanligtvis indragna i anslutning till större helger.

/Måns

Ersa

Citat från: Måns Johannesson skrivet 09 januari 2011, 11:05:31 AM
40X fanns väl relativt kort tid innan 70 startade, innan dess hette extrabussarna 40E och gick 40:s vanliga väg. Jag har dock inget minne av att någon annan än Hornsberg körde denna linje, kanske är det så att det stod 40X och inte 40E på skyltarna Ersa hittade?

Nu blev jag själv osäker. Jag får lov att återkomma med bilder om några dagar, om jag lyckas leta fram skylten ur gömmorna på den depå där den ligger.

Nico


Vi börjar nog komma bort lite väl långt ifrån rubrikens ämne om vi börjar leta efter linjer, turer och annat som kördes på 90-talet osv.

TS verkar dock ha släppt sin egen tråd, i vart fall han h*n inte postat något mer i tråden. Tänkte ändå försöka anknyta till rubriken genom att säga hävda att visserligen kan man räkna upp ett stort antal bussar som är mer eller mindre fast stationerade på respektive garage/depå.

Det oaktat så blir det ändå svårt att få till några hållbara listningar över vilka bussar som finns var då det förekommer en hel del rockader på denna kant. Alltså bussar kommer och bussar går på garagen så att få full överblick blir nog lite bökigt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussfan

va det mej du mena nico?Så visst det va ju en fundering från min sida men jag trodde att det skulle bli en diskution kring detta

Ersa

Citat från: bussfan skrivet 10 januari 2011, 12:27:08 PM
va det mej du mena nico?Så visst det va ju en fundering från min sida men jag trodde att det skulle bli en diskution kring detta

Nej, det som menades var nog att det blev så många inlägg om just Norrtäljebussar på linje 40 förr i tiden, vilket jag drog igång. Dock med en förklaring under.