GDG 1578

Startat av 1896, 18 maj 2010, 10:01:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Står fortfarande hos Rickardsson Konsult i Arboga.

Få se om jag kan komma iväg och titta på den nu då....  :P

1896

Hade tänkt att jag skulle ordna skjuts för att åka och titta på den, men det är visst lättare sagt än gjort....  8)

1896

Tisdag 27 Juli, ser det ut som att jag skulle kunna komma iväg och titta på 1578, funderar på om jag kan köpa bussen, och skriva den på GDG Dala Weteranklubb, ev, skulle jag kunna ha bussen här på Värmdö, det är dock dumt att skriva bussen på mig själv, eftersom jag har problem med kronofånen, vill ju inte att bussen hamnar i orätta händer. Ska prata med ansvarig för nämda förening.

1896

Dagens tripp till Arboga blev en besvikelse, hade tänkt när jag åkte att det skulle gå att köra bussen, men väl där möttes jag av en förarplats utan ratt och med bortsliten instrumentbräda. Skavanker överallt och rost, bakrutan var borta, och man hade satt ditt ett plexiglas istället, och i fönsterramen var det fullt av rost. Denna buss blir troligen skrot i Augusti, dock ska sägas att inredningen finns kvar, och den skulle ju kunna sparas till eftervärlden för kommande renoverings objekt, om någon skulle vilja återställa en ombyggd Alpus.

1896

Motor och växellåda ska vara okej, men jag tittade inte ens, priset är 15000:-.